Notícies Càtedra Triodos

2 Marzo - 2023

Es pot invertir en finances sostenibles sense renunciar al rendiment financer?

L'estudi demostra que la inversió sostenible és una tendència imparable en la gestió d'actius i que les gestores de fons d'inversió estan immerses en l'adaptació de la seva oferta de productes al reglament de transparència.

6 Febrero - 2023

Entitats financeres i objectius de desenvolupament sostenible

Assistim a la presentació de les conclusions del 2022 Financial System Benchmark, que analitza les 400 institucions financeres globals més importants del món per valorar com estan preparades per afrontar la transformació cap a un paradigma de sostenibilitat.

16 Enero - 2023

Barreres al finançament d'empreses socials

Les empreses socials han de superar fins a tres tipologies de barreres per poder aconseguir finançament: a escala individual, d'organització i d'indústria. Ramon Bastida, vicedegà de Transferència de Coneixement i investigador de la Càtedra Internacional de Finances Sostenibles, ho explica.

14 Marzo - 2022

La Càtedra de Finances Sostenibles convoca el premi al millor Treball Final de Màster sobre finances sostenibles

La Càtedra Triodos de Finances Sostenibles de la UPF Barcelona School of Management convoca el Premi al millor Treball Final de Màster que abordi la temàtica de les Finances Sostenibles amb l'objectiu de promoure-les i donar-los visibilitat.

1 Marzo - 2022

"Les finances sostenibles sempre han exclòs la indústria militar"

La nova normativa sobre inversions sostenibles de la Unió Europea amenaça el finançament de la indústria militar. Els assessors de la Comissió recomanen penjar al sector de defensa l'etiqueta de "socialment insostenible".

3 Febrero - 2022

"La CE considera gas i nuclear energies verdes per acontentar França i Alemanya"

La Comissió Europea (CE) ha decidit incloure el gas i l'energia nuclear com a energies verdes dins la taxonomia per assenyalar als inversors les activitats que poden ser qualificades com a sostenibles o que contribueixen a reduir les emissions.

30 Noviembre - 2021

Els bancs volen salvar el medi ambient

L'historiador i escriptor Yuval Noah Harari escriu en el seu llibre Sapiens, d'animals a déus: “Fa 70.000 anys, l'homo sapiens era encara un animal insignificant que s'ocupava de les seves pròpies coses en un racó d'Àfrica. En els mil·lennis següents es va transformar en l'amo de tot el planeta i en el terror de l'ecosistema”.

30 Noviembre - 2021

La regulació per finançar el creixement sostenible: menys és res

La Unió Europea (UE) treballa des de fa anys en com fomentar que el capital privat s'orienti a finançar activitats sostenibles. Ja s'han posat en marxa mesures dins del pla d'acció per al finançament del creixement sostenible.

16 Noviembre - 2021

Els plans col·lectius arriben per revolucionar el sistema de pensions

El Ministeri posarà fre als plans de pensions individuals i donarà ales als plans d'empresa o col·lectius, incrementant el seu marge de desgravació i creant un pla per a potenciar-los. El professor de la UPF Barcelona School of Management i Director de la Càtedra en Finances Sostenibles, Marcos Eguiguren, creu que ara és un bon moment per assegurar la qualitat de les futures inversions d'aquests actors.

8 Junio - 2021

Sistema bancari: de la crisi financera del 2008 a la covid-19

És ben conegut el fort ajust que ha sofert el sector bancari des de l'anterior crisi financera del 2008, quan comptava amb 55 entitats, fins a quedar reduït a només 10 grans grups en l'actualitat

28 Mayo - 2021

Oriol Amat pren possessió com a rector de la UPF

El catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat, Oriol Amat, ha pres possessió com a rector de la UPF davant la presència de la Hble. Sra. Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats, i de la Hble. Sra. Victòria Alsina, consellera d'Acció Exterior i Transparència, així com de diferents membres de la comunitat universitària del país.

18 Mayo - 2021

Les finances sostenibles o el rapte d’Europa

Europa està perdent el seu paper al món. I, el més curiós, els polítics europeus i nosaltres, els seus ciutadans, seguim sense adonar-nos del que està passant. Fins que sigui massa tard.

13 Mayo - 2021

La UPF Barcelona School of Management i Triodos Bank creen la Càtedra en Finances Sostenibles

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) i Triodos Bank, entitat de crèdit de banca ètica, signen un acord per a la creació de la Càtedra en Finances Sostenibles (CFS), un centre internacional de recerca, intercanvi d'experiències, divulgació i formació en aquest àmbit.