Oriol Amat pren possessió com a rector de la UPF

28 Mayo - 2021
Oriol Amat
Oriol Amat, rector de la UPF

Oriol Amat, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat, ha pres possessió com a rector de la Universitat Pompeu Fabra aquest divendres 28 de maig. "Tenim la voluntat de ser excel·lents en totes les línies d'activitat", ha manifestat el ja rector en un discurs en el qual ha expressat els principals objectius amb què assumeix el càrrec:

• Seguir sent referents en investigació
  • Ser capdavanters en transferència de coneixement
  • Continuar impulsant la innovació docent
  • Abanderar el compromís amb el benestar planetari, les humanitats i la cultura

Amat, que va ser escollit rector amb el 65% dels vots el passat 5 de maig, ha assumit el càrrec en un acte que ha comptat amb la presència de la Hble. Sra. Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats, i de la Hble. Sra. Victòria Alsina, consellera d'Acció Exterior i Transparència, així com altres membres de l'anterior Govern de la Generalitat, els rectors de la resta d'universitats del país i de distingits membres de la comunitat universitària.

Consulta aquí el parlament complet d'Oriol Amat

"Els principals objectius i la raó de ser de la universitat son la creació de coneixement i el seu impacte en la societat", ha exposat Amat, que ha insistit en la voluntat de "contribuir a la millora del benestar de les persones i del planeta reduint les desigualtats socioeconòmiques i de gènere". Una tasca que, ha subratllat i agraït, ha impulsat el rector sortint i catedràtic de Filosofia, Jaume Casals, durant els seus dos mandats.

Oriol Amat i Jaume Casals
Jaume Casals, rector sortint, i Oriol Amat, rector entrant

La Universitat, en sis conceptes

"La meva proposta és que l'ajudem tant com puguem a fer tot allò que vulgui perquè és una persona que sap escoltar i que té una idea clara del millor camí", ha considerat Casals durant el seu parlament, en què ha descrit la Universitat amb sis conceptes: organització, llibertat, cultura, des de fora, estil, i des del món.

Així mateix, el catedràtic de Filosofia i rector durant el període 2013-2021 ha afegit una setena paraula clau: benestar. "En la bandera del benestar planetari, crec que el benestar ha de pesar tant com el planeta", ha reflexionat Casals. Una idea que també ha incorporat Amat en el seu discurs.

"Cal actuar de manera tenaç respecte a l'agenda 2030 i als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible", ha insistit el ja rector, subratllant especialment la política de gènere.

Precisament la qüestió sobre el benestar planetari ha estat una de les tasques a què Amat ha posat més èmfasi durant la seva etapa com a degà de la UPF Barcelona School of Management. Podrà seguir desenvolupant-la, ara sí, des del capdavant de la universitat.