Quins són els articles que més heu llegit aquest 2020?

28 Diciembre - 2020

núvol de paraules

Fa tan sols uns dies, Google va donar a conèixer les cerques que han sigut tendència arreu de món durant el 2020. A l'Estat espanyol, les consultes relacionades amb la covid-19 han estat les més repetides: com fer mascaretes casolanes, quina capacitat de contagi té el virus, com desinfectar-se les mans...

Tanmateix, els cinc conceptes més cercats aquests últims dotze mesos han estat: coronavirus; eleccions EUA, classroom, la Liga i Kobe Bryant. De molts d'ells n'hem parlat des de la UPF Barcelona School of Management, però també d'altres com la sostenibilitat, les fintech, el lideratge femení, el city branding, la vacunació, les finances personals o el teletreball.

Però, quins han estat els temes que més us han interessat? Com Google, la UPF-BSM donem a conèixer els cinc articles més llegits en català d'aquest 2020:

1. Recomanacions per a la pròxima declaració de la renda

Carmen Jover, professora de Finances i Comptabilitat UPF-BSM

Què cal tenir en compte abans que finalitzi el període impositiu per realitzar una correcta planificació fiscal de la pròxima declaració de l'IRPF? Abans de final d'any, la professora de Finances i Comptabilitat UPF-BSM, Carmen Jover, recomana parar atenció a certs aspectes per pagar menys en la pròxima declaració de la renda.

2. L'efecte Kamala

Sílvia Cóppulo, directora de l'Observatori de Lideratge en l'Empresa UPF-BSM

La vicepresidenta electa dels Estats Units, Kamala Harris, va néixer a Oakland i la van educar per parlar poc d'ella mateixa: semblaria propi d'una persona (especialment en una dona) portada per la vanitat i el narcisisme. Harris, però, il·lusiona i així ho va analitzar la directora de l'Observatori de Lideratge en l'Empresa de la UPF-BSM, Sílvia Cóppulo.

3. Les empreses amb més dones directives són més rendibles

Oriol Amat, degà UPF-BSM
Erola Palau, investigadora a l'Àrea d'Empresa i Gestió Estratègica UPF-BSM

A mesura que una empresa compta amb més dones al seu consell de direcció, es redueix l'endeutament i, per tant, el nivell de risc és menor. Així ho expliquen el degà, Oriol Amat, i la investigadora de l'Àrea d'Empresa i Gestió Estratègica de la UPF-BSM, Erola Palau, a partir d'un estudi realitzat a l'Escola sobre dones i consells d'administració.

4. Pensament únic i fusions bancàries

Marcos Eguiguren, professor de Finances i Comptabilitat UPF-BSM

El sector financer a l'Estat espanyol ha estat guiat aquest 2020 cap a les fusions bancàries. El professor de Finances i Comptabilitat de la UPF-BSM, Marcos Eguiguren, observa el "pensament únic" que ha portat les entitats financeres cap aquest camí i posa el termòmetre al sector.

5. Efectes de la covid-19 en la declaració de la renda 2020 a Catalunya

Carmen Jover, professora de Finances i Comptabilitat UPF-BSM

Una de les principals novetats d'enguany a l'hora de fer la declaració de la renda 2020 a Catalunya és el cobrament de l'ERTO, ja que aquest import serà objecte de retenció. No obstant això, hi ha altres qüestions tenir en compte per planificar la declaració de l'IRPF que la professora de Finances i Comptabilitat de la UPF-BSM, Carmen Jover, posa sobre la taula.

QUINS SÓN ELS MÉS LLEGITS EN CASTELLÀ? ESBRINA-HO!