El Màster en Creació de Videojocs incorpora formació en Unreal Engine al seu programa

4 Julio - 2019

• Aquest motor gràfic d'altes prestacions s'ha fet servir en importants produccions com Batman: Arkham Asylum, Star Wars: Fallen Order i molts altres jocs AAA

El Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra incorporarà a partir del curs 2019-2020 formació sobre el motor d'altes prestacions Unreal Engine, usat en produccions com Batman: Arkham Asylum, Star Wars: Fallen Order i molts altres jocs AAA . Concretament, tota la part comuna del programa, amb una durada de tres mesos, farà servir el motor Unreal Engine com a eina de formació. Tot i que el màster mantindrà també el desenvolupament de motor propi, la incorporació de sessions sobre Blueprints, producció de continguts sobre Unreal Engine i implementació de Gameplay, suposarà un valor afegit als estudiants.

Amb aquest canvi la UPF Barcelona School of Management busca adaptar-se a les necessitats del mercat. La UPF Barcelona School of Management acaba d'estar present a la fira E3 de Los Angeles, on professors del Màster han presentat Killsquad, un nou joc per a PC i consola. "Anar a fires ens dóna el pols de la indústria, i en aquest cas per a nosaltres és evident que els motors com Unreal Engine estan cada vegada més presents", ha explicat Dani Sánchez-Crespo, director del Màster i alhora director general de Novarama , un dels estudis de creació de videojocs més veterans d'Europa.
.

Aquest canvi no afectarà la docència sobre programació ni sobre art, ja que es durà a terme en un nou mòdul comú. Així, els graduats del Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management realitzaran un primer mòdul comú basat en Unreal, amb el seu propi projecte, per a continuació separar-se en dues especialitats i obtenir coneixements específics de la seva branca, ja sigui art o programació. En aquesta especialitat es seguirà portant a terme un projecte complet basat en motor propi. "Per a nosaltres és essencial que els graduats tinguin sòlids coneixements sobre programació de baix nivell i creació d'art. Esperem que, combinant aquests coneixements amb un motor comercial com Unreal, puguem arribar a resultats absolutament professionals".

El Màster en Creació de Videojocs, amb 15 anys d'existència, és un dels títols de formació específica en videojocs més veterans d'Europa. Amb antics alumnes en estudis com Rockstar (Grand Theft Auto), EA (Fifa), Blizzard (Diable) i moltíssims altres, és la referència formativa de videojocs del nostre país. Format per professorat 100% de la indústria, entre els seus professors es troben empleats de Ubi Soft, Novarama i Socialpoint, entre d'altres. El màster està dirigit per Dani Sánchez-Crespo, director general de Novarama, amb més de 15 anys d'experiència en la indústria i 11 jocs publicats, recentment nomenat per la prestigiosa revista americana VentureBeat "un dels desenvolupadors més exitosos d'Espanya".

També et pot interessar:
Novarama presenta a Los Angeles el seu nou videojoc d'acció futurista: Killsquad
D'estudiants de videojocs a professionals a Rockstar Games