D'estudiants de videojocs a professionals a Rockstar Games

20 Noviembre - 2018
Red Dead Redemption 2
  • Nou antics alumnes del Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management han treballat en Red Dead Redemption 2, el videojoc més venut de l'any 2018

Què se sent en treballar en el videojoc més venut de l'any? Com s'arriba a formar part dels estudis de Rockstar North, a Edimburg? En una indústria com la del videojoc, tan gran i competitiva, arribar a convertir-se en part de l'equip d'un projecte com Red Dead Redemption 2 és una cosa que està a l'abast de molt pocs. No obstant això, Red Dead Redemption 2, llançament de l'any 2018 amb més de 17 milions de còpies venudes a nivell mundial en tan sols vuit dies, ha comptat amb la participació de 9 antics alumnes del Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management en diferents posicions: des programació, disseny de joc, àudio o animació. "Portem 15 anys formant i això ha fet que moltes de les empreses potents del sector estiguin nodrides d'antics alumnes del màster de Creació de Videojocs. I aquesta relació, aquest tracte proper amb els nostres estudiants facilita, alhora, posicionar a nous estudiants", explica Daniel Sánchez Crespo, director del Màster en Creació de Videojocs i alhora CEO de Novarama.

Els nou antics alumnes del Màster que avui treballen per Rockstar Games van voler enviar un missatge d'ànim als últims graduats de Creació de Videojocs, a la gala de presentació de projectes. "Va ser com un regal per a ells que, un cop acabat el màster, es pregunten quin futur els espera i amb aquest missatge volíem mostrar fins on poden arribar".

"Fa un parell d'anys, jo vaig acabar el Màster en Creació de Videojocs de la Pompeu Fabra i hi estava, com vosaltres, presentant el meu projecte, Dream Hills. Enhorabona als que acabeu avui, gaudiu del moment, gaudiu de la feina ben feta... i als que arribeu nous, esforceu-vos molt durant aquest any i no desaprofiteu aquesta oportunitat que és única a la vida", els advertia Guillermo Díaz, un dels desenvolupadors de missions de Red Dead Redemption 2, a Rockstar.

Guillermo Díaz, al costat de Cecilio Cardenete, Jenny Valdez, Jorge O'Valle, Laia Aubaó, Miguel Freitas i Luis Vieira els van felicitar i es mostraven satisfets d'haver passat per les aules de la UPF Barcelona School of Management i estar avui a Rockstar..

Rockstar és només un exemple. El Màster en Creació de Videojocs està considerat el màster de referència en la indústria i el 70% dels alumnes troben feina en empreses i estudis de referència en la indústria: Electronic Arts, Blizzard, Crytek, CDProjekt Red, Ubi Soft, Social Point són algunes de les moltes empreses que, avui dia, compten amb alumnes del màster.

"El nostre programa està ideat per a preparar tant a experts programadors de videojocs com a artistes, animadors o dissenyadors i els forma integralment tant en aspectes tècnics de la producció de videojocs (programació gràfica, intel·ligència artificial, lògica, etc.), com en els aspectes creatius (conceptualització argumental, disseny visual, modelat de personatges, escenaris, objectes, etc.)", explica Sánchez Crespo.

La relació amb la indústria i el Màster prové també del professorat. "Tot el professorat està actiu en el sector. Això ens permet conèixer les necessitats i pràcticament cada any readaptem els plans docents a les noves tendències i demandes de la indústria. És més fàcil explicar com es fa un joc, si et dediques a fer jocs", conclou.

També et pot interessar:

Social Point contracta a alumnes del Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management

Cinco videojocs creados por alumnos del Máster en Videojuegos que podrás ver en el Barcelona Games World

Els premis de Gamelab són la prova de la notra aportació a la indústria del videojoc