És rendible obrir un e-commerce a una botiga alimentària? 20 estudiants responen al repte d'Ametller Origen, Condis i VTEX

22 Marzo - 2023

Una de les activitats organitzades per la UPF Barcelona School of Management per fomentar la col·laboració amb el món de l’empresa va ser el challenge El repte per al sector alimentari: com les cadenes de botigues presencials poden fer rendible l’e-commerce”, que va reunir recentment 20 estudiants de diferents programes de la UPF-BSM (Full Time MBA, Màster Universitari en MarketingMàster Universitari en Negocis Internacionals i el Màster en Estratègia i Gestió Creativa de la Marca).

Els objectius principals del challenge eren dos: d’una banda que els estudiants, dividits en cinc equips de quatre persones cadascun, tractessin de respondre al repte de si és rendible obrir un e-commerce en una botiga alimentària, amb casos reals com les empreses Ametller Origen i Condis; d’altra banda, establir llaços i apropar els alumnes de la UPF-BSM als reptes del sector retail, aplicant els conceptes i desenvolupant les competències adquirides.

Es tracta d’una activitat organitzada conjuntament per dues càtedres de la UPF-BSM: la Càtedra d’Escenaris de Futur en Retail, dirigida per Josep-Francesc Valls i la Càtedra Mercadona d’Economia Circular, dirigida per Carolina Luis Bassa.

L’activitat es va desenvolupar en dues sessions de dues hores i mitja cadascuna. A la primera sessió, les empreses convidades van presentar els seus models de negoci i les seves problemàtiques i es va plantejar el repte amb la participació de representants de les següents empreses:

• Sergio Murillo, responsable d’IT/CTO de Condis
  • Iván Romera, director d’E-commerce d'Ametller Origen
  • Gabriel Yaquinta, Customer Success Manager de VTEX

A la segona sessió els participants van presentar les seves propostes en exposicions de quinze minuts. A continuació, un tribunal les va avaluar i va seleccionar els dos equips amb les propostes més innovadores i viables.

El jurat va estar compost pels professors Dra. Carolina Luis Bassa, Dra. Susana Domingo, Dr. Josep-Francesc Valls i per tres empresaris convidats: el director general de Condis, Manel Romero; el director general d’Ametller Origen, Roberto Gómez i el CEO de VTEX, Daniel Viana.

Els guanyadors van ser els dos equips conformats per:

GRUP 1:

GRUP 2:

El premi, com no podia ser altrament, va ser alimentari i va consistir en un sopar a Casa Seat per a tots els guanyadors.