Claus financeres per a operacions internacionals

Idioma d'impartició:
Inici de classes:
28 octubre 2021
Fi de classes
08 desembre 2021
Fi de programa:
13 juliol 2021
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
600€

Sabries com dur a terme amb èxit una operació de compravenda en el mercat exterior?

És necessari conèixer els mitjans de pagament adequats per a tancar una operació de compra/venda, així com per a solucionar adequadament la fiscalitat derivada d'aquesta. Aquests aspectes també resulten rellevants en el cas de la compra/venda de serveis, dret d'ús de patents o adquisició.

D'altra banda, les finances corporatives, derivades de la comptabilitat financera, són un aspecte clau per a qualsevol empresa i, en particular, per a l'empresa internacional i en aquest sentit resulta imprescindible per a l'èxit de nous projectes emprenedors dissenyar un pla financer ajustat a la realitat.

Què t’aportarà?

Interpretar el balanç, el compte de resultats i l'anàlisi d'estats financers de l'empresa.

Conèixer des d'un punt de vista pràctic quines són les fonts de finançament de les empreses en les seves operacions habituals de comerç internacional.

Conèixer els aspectes que determinen mitjà de finançament més adequat.

Elaborar el pla financer en un business pla.

Comprendre l'estructura del mercat de divises.

Identificar les condicions que aconsellen emprar un forward sobre tipus de canvi i saber calcular el seu preu.

Conèixer els mètodes de valoració d'empreses.

Distingir entre swaps i els CAP.

Entendre el funcionament dels productes OTC.

Conèixer els documents i mitjans de pagament més habituals en el comerç exterior i les regles de la Cambra de Comerç Internacional de Paris que els regulen.

Familiaritzar-se amb els crèdits documentaris: funció, tipus i influència sobre el risc comercial.

Identificar els diversos avals i garanties en operacions internacionals.

Comprendre els mercats de divises, el seu funcionament, risc i possibilitats de cobertura, així com els diferents tipus d'avals i garanties que existeixen en el comerç internacional.

Conèixer els riscos polítics i comercials inherents a les operacions internacionals i les seves cobertures a través d'empreses asseguradores públiques i privades.

Aplicar els diferents conceptes que es contemplen en una anàlisi de risc país, tant en l’àmbit polític com econòmic i la valoració i ús de cadascun que d'ells cal fer en funció de la inversió que es vagi a realitzar.

Mostrar coneixement de la fiscalitat internacional: imposicions directes i indirectes sobre renda i inversió i convenis internacionals en matèria tributària.

Saber plantejar solucions per a aconseguir una òptima planificació fiscal.

Conèixer la forma idònia de manejar i aplicar els convenis de doble imposició.

Aprendràs amb professors de reconegut prestigi en l'àmbit del comerç internacional, concretament de les finances corporatives, mercats financers i de divises, mitjans de pagament i fiscalitat de les operacions internacionals.

1. FINANCES EN L'EMPRESA INTERNACIONAL

• El balanç de situació.
  • El compte de pèrdues i guanys.
  • Anàlisi economicofinancera.
  • Finances corporatives.

2. MERCATS FINANCERS

• Concepte funcionis i característiques.
  • Actius financers.
  • Mercats financers i mercats de divises.
  • Operacions espot i forward.
  • Cobertura de riscos financers: swap estàndard, creixent, amb i sense barrera bonificat i CAP sobre tipus d'interès.

3. MITJANS DE PAGAMENT INTERNACIONAL

• Cobraments i pagaments en el comerç internacional. Mitjans de pagament simples i documentaris.
  • El xec bancari i personal. Transferències bancàries.
  • La cobrança (remesa). El crèdit documentari.
  • Avals i garanties. Tipus de garanties.
  • Finançament especialitzat. Crèdit oficial. Factoring. Forfating i Confirming internacional.

4. FISCALITAT INTERNACIONAL

• Convenis de doble imposició.
  • Fiscalitat segons residència de les persones físiques, establiment permanent i empreses associades.
  • Fiscalitat sobre rendes específiques: Dividends, interessis cànon, treballadors dependents, etc.
  • Paradisos fiscals i internet.

Metodologia

Digital. Basada en la lectura de documents, així com altres recursos docents que il·lustren els conceptes amb abundants exemples inspirats en la realitat financera i fiscal de les operacions internacionals. L'avaluació es duu a terme mitjançant una activitat pràctica i la realització d'un exercici tipus test. Per a això, els continguts dels diferents recursos pedagògics.

A qui va dirigit?

Professionals de l'àmbit internacional que vulguin conèixer els principis bàsics de la comptabilitat i les finances Internacionals.

Titulats universitaris interessats en el comerç internacional.

Direcció Acadèmica

Carles Murillo, catedràtic d'Economia Aplicada de la UPF. Director del Màster en Negocis Internacionals i director de l'Observatori de Relacions amb Amèrica Llatina (ORLA-UPF). És expert en temes de comerç internacional i competitivitat d'empresa.

Manuel Cienfuegos, catedràtic (acr.) de Dret Internacional Públic i Dret de la Unió Europea, co- director del Màster Universitari en Negocis Internacionals. És expert en temas de la Unió Europea i d'integració regional.