Manuel Cienfuegos Mateo

Associate Professor UPF
Director Acadèmic

Doctor en Dret per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Estudis Europeus per l'Institut Universitari d'Estudis Europeus de la Universitat Autònoma de Barcelona, llicenciat en Dret Europeu per l'Institut d'Estudis Européennes de la Université Lliure de Bruxelles, llicenciat en Dret i diplomat a Pràctica Jurídica per la Universitat d´Extremadura. Catedràtic Acreditat (ANECA i AQU) en Dret Públic Internacional i Dret de la Unió Europea.

És el director acadèmic del Màster Universitari en Negocis Internacionals de la UPF Barcelona School of Management, professor visitant a diverses universitats europees i americanes, i consultor d'organismes europeus i americans. És autor de nombrosos articles acadèmics...

• Management, Law, Society & Humanities

• Doctor, Ciències Socials i Jurídiques, Dret, política i gestió pública
  • Llicenciat / Títol de grau, Ciències Socials i Jurídiques, Dret, política i gestió pública
  • Màster Universitari, Ciències Socials i Jurídiques, polítiques i gestió pública
  • Pràctica Jurídica

Director/a

• Màster Universitari Online en Negocis Internacionals. Master in International Business
  • Màster Universitari en Negocis Internacionals. Master in International Business

Professor/a

• Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management

Actividad Investigadora y transferencia

• CIENFUEGOS MATEO, M. (2023). La incompatibilidad de la legislación española relativa a la responsabilidad del Estado legislador con el derecho de la Unión Europea a la luz de la sentencia del Tribunal de Justicia de 28 de junio de 2022. Revista Catalana de Dret Públic.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2019). The current role of the Court of Justice of the European Union in EU governance. Revista Catalana de Dret Públic.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2019). Castor Miguel Díaz Barrado, América en busca de la integración: rasgos y principios desde la óptica del Derecho Internacional.. Revista Española de Derecho Internacional, España.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2019). El paper del Tribunal de Justícia de la Unió Europea en la governança de la Unió. Revista Catalana de Dret Públic.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2023). La integración en Asia-Pacífico: la Asociación Económica Integral Regional. In: Integración latinoamericana. Convergencias y divergencias multidimensionales. Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales (UNLP), La Plata, Argentina.
  • ARMENGOL FERRER, F., CIENFUEGOS MATEO, M. (2022). Independencia del Banco Central Europeo y control jurisdiccional en la Unión Europea. In: DONAIRE VILLA, Francisco Javier y OLESTI RAYO, Andreu (Dirs.), Futuro y retos jurídicos de la Unión Económica y Monetaria europea. Tirant lo Blanch.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2020). AA.VV., Teletrabajar en tiempos de COVID. Impacto en la satisfacción y las condiciones laborales. Fundació Institut d'Educació Continua.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2019). Las libertades de circulación y movilidad de los nacionales de terceros países en la Unión europea: derechos, condiciones y limitaciones.. Marcial Pons Ediciones Jurídicas y Sociales.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2018). Los procedimientos de celebración de acuerdos Internacionales por la Unión Europeas tras el Tratado de Lisboa, JM Bosch editor, Barcelona, 2017, pp. 179 + bibliografía.. Revista Electrónica de Estudios Internacionales, España.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2018). ¿Integración o desintegración?. Tendencias en el regionalismo sudamericano. Lerner, Argentina.
  • CIENFUEGOS MATEO, M. (2019). Las libertades de circulación y movilidad de los nacionales de terceros países en la Unión Europea: derechos, condiciones y limitaciones.. Dins Ripol Carulla, Santiago (coord.). Jornadas sobre Derecho, inmigración y empresa.. Marcial Pons Ediciones Jurídicas y Sociales.