Retornen a l'aula els primers estudiants de la UPF Barcelona School of Management

22 Junio - 2020
  • Fins a final de curs hi ha 186 estudiants emplaçats a recuperar la presencialitat de les classes i 386 que hauran de tornar només per presentar el Treball Final de Màster.
  • L'Escola es prepara pel setembre i ja està condicionant les aules amb nova tecnologia que permeti la formació presencial i en remot simultàniament.

El passat divendres 19 de juny han tornat a les aules de l'edifici Balmes els primers estudiants de la UPF Barcelona School of Management després de tres mesos d'estat d'alarma i formació en remot. És el primer pas cap a la nova normalitat, tot i que no per tothom. De forma excepcional, tornaran a les aules només aquells estudiants que per necessitats de formació o la particularitat de la classe, ho requereixin. I ho faran sota un estricte protocol: en grups reduïts, amb mascareta, amb un màxim de 5 hores lectives, distància física de seguretat i amb dispensadors de gel hidroalcohòlic a l'abast.

Els primers han estat 20 estudiants de l'Executive MBA, dels més de 1.500 que té l'escola en total. Fins al final del curs seran 186 els estudiants de 9 programes diferents emplaçats a recuperar la presencialitat de les classes i 386 els que només hauran de tornar a l'aula un dia per presentar el Treball Final de Màster.

'La majoria de les classes a la UPF-BSM acaben la primera setmana de juliol i per tant finalitzaran en format remot. Però sí recuperem algunes classes de programes que s'allarguen fins a finals de juliol i que pel model de formació (tallers, presentacions, classes pràctiques, etc.) requereixen la trobada presencial', explica el degà de l'Escola, Oriol Amat. 'El que hem intentat en tot moment és preparar-nos per a un retorn segur i adaptar-nos tant a les necessitats de l'estudiant com als objectius acadèmics del programa de formació'. De fet, hi haurà algunes d'aquestes classes que a més de la presencialitat ofereixen a l'estudiant també la seva versió en remot.

Precaució i distància social

Durant aquests tres mesos de confinament, la UPF Barcelona School of Management ha estat treballant de valent en el condicionament dels espais per aplicar les mesures que marquen els protocols de seguretat: ha realitzat una desinfecció íntegra de tot l'edifici, s'han distanciat les taules a les aules i n'han adquirit de més àmplies, s'ha organitzat la senyalització i marcat els recorreguts per transitar per passadissos i espais comuns i s'han tancat, per seguretat, ascensors, sales d'estudi i de sociabilització.A més, a l'entrada de l'edifici s'han habilitat torns per evitar l'entrada de persones alienes a la comunitat universitària de l'Escola i s'han penjat cartells per recordar les distàncies de seguretat i l'obligatorietat de l'ús de mascaretes. El protocol amb les normes i consells a seguir s'ha fet arribar als estudiants i prèviament als professors i personal del centre.

Preparats pel futur

Des de l'inici de l'estat d'alarma, la UPF Barcelona School of Management ha fet un gran esforç per adaptar-se i mantenir en tot moment la formació en remot alhora que es preparaven els plans de condicionament i retorn. 'Malgrat les circumstàncies, no hem estat aturats', recorda el degà. L'Escola no sols ha mantingut la formació en remot, sinó que ha impartit en obert 18 webinars gratuïts sobre l'impacte del coronavirus en els diferents sectors i àmbits professionals. Ha creat l'Observatori Covid19 amb més de 80 articles de reflexió, anàlisi i consells de la comunitat acadèmica, ha presentat el programa UPF-BSM+ pels estudiants d'aquest any amb tot un paquet d'accions i prestacions addicionals, s'han fet prop d'un centenar d'assessoraments professionals, 15 activitats de networking online i ha destinat 100.000 euros a unes noves ajudes pels estudiants que hagin vist afectada la seva economia de manera greu durant aquest període.

Alhora, la UPF-BSM ha iniciat ja les obres de condicionament de 39 aules de l'edifici Balmes amb noves tecnologies per a la docència híbrida (presencial i en remot, simultàniament) davant possibles episodis de rebrot de la pandèmia. 'Estem instal·lant projectors, càmeres i monitors que ens permetin fer, si és necessari, aquesta docència híbrida. Estem invertint al voltant de 600.000 euros per preparar l'Escola i assegurar que els nostres estudiants tinguin sempre garantida la formació amb els nivells de qualitat i excel·lència de sempre; i seguint les noves normes de seguretat sanitària', conclou Amat.