Oliver Laxe s'emporta el Premi del Jurat a la secció 'Un certain regard' del Festival de Cannes

27 Mayo - 2019
  • 'O que arde 'és el film premiat, una iniciativa del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management en la que han participat nou alumnes del programa

Després d'haver impulsat fins a 30 pel·lícules durant els seus 20 anys de vida, el Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra està d'enhorabona, per primera vegada un film sorgit del programa arriba a guanyar un premi en una secció oficial del Festival de Cannes. Parlem d'O que arde, l'última pel·lícula del director Oliver Laxe, ex alumne del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF.

La pel·lícula ha aconseguit alçar-se amb el Premi del Jurat a la secció oficial Un certain Regard. El jurat, presidit per la cineasta libanesa Nadine Labaki, ha atorgat el Premi Un Certain Regard al cineasta Karim Ainouz per A vida Invisível d'Eurídice Gusmao, i el Premi Especial del Jurat a Albert Serra per Liberté. Els membres del jurat han expressat l'altíssima qualitat i diversitat de les pel·lícules que han concursat a la secció: "Vam tenir l'honor de ser transportats a tots aquests universos diferents. El cinema mundial segueix viu i en bona forma!", declaraven.

O que arde és, per la seva banda, una oda a la Galícia rural. Explica el malestar que genera la figura del piròman, mostra la devastació que ocasiona el foc i aporta una profunda reflexió sobre el cicle de la natura i la vida rural. Amb l'impuls del Màster en Documental de Creació, l'ajuda de nou estudiants del programa i mitjançant actors no professionals, la realitat i la ficció es barregen en un film un cop més. En aquest cas han convençut al jurat de Cannes.

Consulta les 30 pel·lícules impulsades pel Màster en Documental de Creació

També et pot interessar: