'O que arde' d'Oliver Laxe, una iniciativa del Màster en Documental de Creació seleccionada al Festival de Cannes

14 Mayo - 2019
O que arde - Oliver Laxe
  • L'última pel·lícula del director Oliver Laxe competeix a la secció 'Un certain regard'. És la primera vegada que una iniciativa del màster arriba a una secció oficial del festival

El Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra aconsegueix una altra gran fita: l'última producció impulsada pel programa, O que arde, dirigida per Oliver Laxe, ha estat seleccionada al Festival de Cannes. La pel·lícula s'ha inclòs a la secció oficial Un Certain Regard. Només tres directors de l'Estat espanyol han aconseguit ser seleccionats en la present edició del Festival de Cannes: Oliver Laxe, amb O que arde, Pedro Almodóvar, amb Dolor y Gloria, i Albert Serra, amb Liberté.

Com és habitual en altres pel·lícules del Màster, durant la preparació i el rodatge d'O que arde, Oliver Laxe ha comptat amb la col·laboració de nou alumnes del Màster en Documental de Creació, amb els quals el director ha compartit diverses fases del procés de creació. La pel·lícula s'ha rodat a Galícia i reflexiona sobre els incendis forestals, el malestar davant la figura del piròman i a la vegada fa una profunda reflexió sobre el cicle de la natura. El film mostra les quatre estacions de l'any en un poble gallec, Os Ancares, en el qual es relaten dues històries paral·leles. D'una banda la d'un veí que torna al poble després de sortir de la presó -acusat d'iniciar un foc devastador- i d'altra banda, la història de dos brigadistes primerencs que lluiten contra els incendis.

Oliver Laxe va cursar el Grau en Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra. Es va estrenar amb el seu primer llargmetratge el 2010, Todos vós sodes capitáns, pel·lícula que li va fer guanyar el premi Fipresci de la Quinzena de Realitzadors de Cannes. Al 2016, va guanyar el Premi de la Setmana de la Crítica, també a Cannes, amb la seva pel·lícula Mimosas. Laxe torna una vegada més a Cannes en aquesta nova edició del festival que comença el 14 de maig. Està previst que O que arde tingui la seva estrena mundial el 21 de maig en el marc del festival.

Durant els últim 20 anys, el Màster en Documental de Creació ha impulsat 30 pel·lícules. La majoria d'elles han obtingut premis en nombrosos festivals arreu del món, però aquesta és la primera vegada que un projecte impulsat pel Màster arriba a la secció oficial de Cannes. Entre aquestes pel·lícules anteriors de gran rellevància podem destacar Mones com la Becky (1999) i De nens (2003), ambdues de Joaquim Jordà, En construcción (2001) de José Luis Guerin, El cielo gira (2004) de Mercedes Álvarez, La leyenda del tiempo (2006) d'Isaki Lacuesta, Dies d'Agost (2006) de Marc Recha, La Plaga (2013) de Neus Ballús o Penèlope (2017) d'Eva Vila.

Consulta les 30 pel·lícules impulsades pel Màster en Documental de Creació