Comença el rodatge de la comèdia 'Sis dies corrents', el tercer llargmetratge de Neus Ballús

21 Mayo - 2019
  • La pel·lícula és una iniciativa del Máster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management

Després de l'exitosa pel·lícula La Plaga i la recent Staff Only, Neus Ballús torna a rodar. Aquest cop, una comèdia on la directora barreja realitat i ficció. El guió és de Neus Ballús i Margarita Melgar, pseudònim rere el que es troben Montse Ganges i Ana Sanz-Magallón. El film és una iniciativa del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. Amb la pel·lícula de Ballús, el programa de la UPF Barcelona School of Management ja compta amb trenta films impulsats durant els seus 20 anys d'història.

Sis dies corrents és una comèdia on la ficció es mescla amb elements prestats de la realitat. Tots els personatges que hi participen són no-actors que s'interpreten a si mateixos. El projecte neix de l'impuls d'explorar els prejudicis en les relacions humanes. D'aquesta manera el film relata una setmana a la vida de Valero, Moha i Pep, treballadors d'una petita empresa de lampisteria dels afores de Barcelona.

La pel·lícula està formada per 6 capítols que narren les situacions que sorgeixen quan els protagonistes s'enfronten a una reparació. Cada capítol correspon a un dia de la seva setmana laboral i es construeix al voltant de la relació que s'estableix entre els protagonistes i la clienta o client que ha sol·licitat els seus serveis. Sota una capa d'humor, lleugeresa i quotidianitat, les històries ofereixen elements de reflexió de major profunditat.

Sis dies corrents conserva la sensibilitat de la seva autora però el to, el caràcter pintoresc dels personatges i els seus excèntrics clients converteixen la proposta en una comèdia original i divertida. La peculiaritat del projecte obliga a rodar la pel·lícula en 6 setmanes alternes, el que permetrà als protagonistes compaginar el rodatge amb la seva feina habitual. Cada un dels sis capítols es rodarà en diferents localitzacions de Barcelona i rodalies. El rodatge finalitzarà el pròxim 31 de juliol.

Neus Ballús és exalumna del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management. Es va donar a conèixer amb el seu primer llargmetratge, La Plaga, també iniciativa del màster. El film es va estrenar a la Berlinale 2013 i la directora va estar nominada als European Film Awards i als Premis LUX del Parlament Europeu. Per aquest treball, Ballús va rebre una nominació a Millor Direcció Novell als Premis Goya, i va guanyar 4 Premis Gaudí, el Premi Sant Jordi a la Millor Primera Pel·lícula i més de 20 premis a festivals de cinema de tot el món. El seu segon llargmetratge, Staff Only, protagonitzat per Sergi López, va tenir la seva estrena internacional a la passada edició del Festival de Berlín, a la secció Panorama, i també es va veure al Festival de Màlaga. S'estrenarà en cinemes pròximament.

Durant els últim 20 anys, el Màster en Documental de Creació ha impulsat 30 pel·lícules. La majoria d'elles han obtingut premis en nombrosos festivals arreu del món, d'entre elles destaquen: Mones com la Becky (1999) i De nens (2003), ambdues de Joaquim Jordà, En construcción (2001) de José Luis Guerin, El cel gira (2004) de Mercedes Álvarez, La leyenda del tiempo (2006) d'Isaki Lacuesta, Dies d'Agost (2006) de Marc Recha o Penèlope (2017) d'Eva Vila.

Pots consultar el llistat de les 30 pel·lícules impulsades pel màster aquí