Dues professores del Màster en Creació Literària són candidates a importants premis literaris

18 Marzo - 2019
  • Samanta Schweblin està nominada al premi The Man Booker International 2019
  • Mónica Ojeda opta al Premi Biennal de Novel·la Mario Vargas Llosa

El Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management - Universitat Pompeu Fabra segueix recollint reconeixements. Aquest cop dues professores del programa han estat nominades en importantíssims certàmens literaris internacionals. És el cas de Samanta Scweblin i Mónica Ojeda.

Portada del llibre "pájaros" amb taques de pintura de colors sobre el dibuix d'una xica

Samanta Schweblin opta, per segona vegada, al premi The Man Booker International, després d'haver Sidon nominada en 2017. Schweblin és escriptora de llibres de contes i novel·les a més de professora del màster dela UPF Barcelona School of Management. En la present edició del Man Booker ha estat nominada pel seu llibre de relats Pájaros en la boca (2009), obra que ja va ser reconeguda amb el Premi Casa de les Américas. The Man Booker International distingeix el millor llibre estranger traduït a l'anglès entre tretze obres seleccionades pel jurat del certamen. Autors de summa importància com Alice Munro o Philip Roth es van alçar amb el reconeixement en anys anteriors.

Portada del llibre "mandíbula" on es veu el retrat d'una dona de nas cap avall

Per la seva banda, Mónica Ojeda, ex-alumna del màster i actual professora del programa, opta al III Premi Biennal de Novel·la Mario Vargas Llosa. L'escriptora ha estat nominada per la seva última publicació, la novel·la Mandíbula (2018). Mónica Ojeda ja forma part de la prestigiosa llista Bogotà 39, que recull als 39 escriptors llatinoamericans menors de 40 anys amb més talent i projecció de la dècada. En el Premi de Novel·la Mario Vargas Llosa l'escriptora comparteix nominació amb escriptors de la talla de Gioconda Belli, Álvaro Enrigue o Laura Restrepo. De moment caldrà esperar fins al proper 30 de maig per conèixer el veredicte. Mentrestant, els alumnes del màster de la UPF Barcelona School of Management podran seguir gaudint de les lliçons d'aquestes reconegudes escriptores.