Carla Pravisani, ex-alumna de l'BSM, rep el Premi Nacional de Literatura a Costa Rica

4 Febrero - 2019
  • La novel·la premiada, 'Mierda', va ser el seu treball final al Màster en Creació Literària

Cada any Costa Rica reconeix aquells autors que han despuntat amb els Premis Nacionals de Cultura. En la present edició el jurat ha decidit premiar Carla Pravisani pel seu llibre Mierda amb el Premi Nacional de Literatura Aquileo J. Echeverría. La publicació de l'escriptora argentina va constituir el seu treball final al Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management. Aquest reconeixement se suma al llista d'alumnes i professors del màster les obres dels quals han estat distingides amb diversos premis.

Mierda narra la història de Victoria i Eduardo, una parella d'assessors polítics que arriba a Nicaragua per col·laborar en la campanya presidencial de 2006 de Herty Lewites contra Daniel Ortega. A partir d'aquí la vida dels protagonistes canviarà. En el seu llibre Carla Pravisani barreja ficció i realitat. S'atreveix amb la història de Nicaragua posant el focus en un personatge real, Lewites, qui va morir en condicions massa estranyes. Per tot això el llibre no ha estat exempt de controvèrsia a Nicaragua, on ha estat assenyalat per algun mitjà de comunicació pro-Ortega. A més, no està sent fàcil que les llibreries del país s'atreveixin a exposar-lo, un indici de censura literària.

Pravisani no s'estrena amb aquesta novel·la guardonada i controversa. L'escriptora, directora d'art i periodista establerta a Costa Rica ja va publicar el 2004 Y el último apagó la luz (Gos Blau). El 2010 el poemari Apocalipsis Íntimo Menció d'Honor en el VI Premio Mesoamericano de Poesía Luis Cardoza y Aragón) i, a més, alguns dels seus contes han estat inclosos en les antologies Pasajeros en Arcadia (Ed. Belgrano, Argentina), Poetas y Narradores del 2010 (Instituto de la Cultura Peruana, Miami) i 12 relatos centroamericanos (Editorial Catafixia, Guatemala).

Informació relacionada:

7 importants premis literaris i més d'una desena de publicacions fan del 2018 l'any més prolífic del Màster en Creació literària

Carla Pravisani libro