7 importants guardons literaris i més d'una desena de publicacions fan del 2018 l'any més prolífic del Màster en Creació literària

28 Noviembre - 2018
  • El programa es consolida com un generador de producció cultural i creativitat en el sector literari.

ojeda
El Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management tanca aquest 2018 de la millor manera possible. El darrer any ha significat una pluja de reconeixements pels seus alumnes i professors. Dins dels nombrosos premis rebuts destaquen els dels 5 alumnes del màster premiats amb 5 grans premis literaris de nivell nacional i internacional. Entre aquests guardons cal remarcar el GABO (premi Gabriel García Márquez) en periodisme narratiu, el premi Simón Bolívar i el premi Herralde de novel·la.

No sols els alumnes han rebut reconeixements, també els professors que imparteixen el màster. Destaca el gran any que ha tingut l'escriptor i professor Rodrigo Fresán amb dos premis com són el Roger Callois (França) o el Best Translated Book Award a la millor novel·la estrangera (Universitat de Rochester, Nova York). Destaca també la bona acollida dels llibres publicats per autors que són professors al màster, novel·les com Nadia de Robert Juan-Cantavella o la traducció històrica de la Comedia de Dante duta a terme per Josep Maria Micó.

Aquest any de reconeixements consolida el Màster en Creació Literària com un impulsor de la producció i la creativitat en el sector. El màster contribueix a formar i inspirar nous talents a la vegada que els connecta amb la indústria literària. També es consolida el mètode d'aprenentatge del programa, basat en la redacció d'una peça literària pròpia, que propicia la producció artística. Aquest reconeixement i collita de premis demostren que l'intercanvi intergeneracional entre escriptors i talent emergent funciona. Segons Jorge Carrión, director del Màster en Creació Literària, 'els guardons i les publicacions assolides el 2018 són el millor que podia passar al programa després de 10 anys de trajectòria'. Un gran reconeixement per un màster que es reafirma en l'èxit.

Premis i reconeixements destacats:

• Premi GABO de la Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano (FNPI, Colòmbia) a Joseph Zárate, ex alumne del Màster en Creació Literària, pel relat 'Un niño manchado de Petróleo'.
  • Premi Simón Bolívar de Periodisme (Colòmbia) a José Guarnizo, ex alumne del Màster en Creació Literària, en la categoria de periodisme multimèdia. El projecte premiat és la investigació 'Muerte lenta: el pueblo uitoto acorralado por el Mercurio'.
  • Premi Herralde de novel·la a Cristina Morales, ex alumna del Màster en Creació Literària, per Lectura fàcil (Editorial Anagrama).
  • Premi Desnivel de literatura de viatges a Jorge M. Mier, ex alumne del Màster en Creació Literària, per 8.848 Clama Everest (Ediciones Desnivel).
  • Premi Literari Miguel de Unamuno en la categoria de novel·la curta per a Juan José Rastrollo Torres, ex alumne del Màster en Creació Literària. L'obra premiada és Berlín-Barcelona Kabarett (editorial Salto de Página)
  • Premi Roger Callois (França) i premi Best Translated Book Award (Universitat de Rochester, Nova York, Estats Units) a Rodrigo Fresán, professor del Màster en Creació Literària, per La parte inventada (Penguin Random House Grup Editorial).
  • Beca Leonardo a Investigadors i Creadors Culturals 2018 atorgada per BBVA a Jorge Carrión, director del Màster en Creació Literària, per Breve historia del largo viaje.
  • Bogotá 39. Mónica Ojeda, ex-alumna i actual professora del Màster en Creació Literària, ha estat inclosa a la prestigiosa llista que recull els 39 millors escriptors llatinoamericans menors de 40 anys.

Publicacions destacades:

• Comedia de Josep Maria Micó, professor del Màster en Creació Literària. Traducció històrica de la Comèdia de Dante Alighieri. Editorial Acantilado.
  • En la Confidencia i L'Art de fer-ne un gra massa de Eloy Fernández Porta, professor del Màster en Creació Literària. Ambdós publicats per Editorial Anagrama.
  • Nadia de Robert Juan-Cantavella, professor del Màster en Creació Literària. Publicat a Galaxia Gutenberg.
  • Mandíbula de Mónica Ojeda, ex-alumna i actual professora del Màster en Creació Literària. Editorial Candaya.

També et pot interessar:

El Màster en Creació Literària, pioner a Espanya, compleix 10 anys formant escriptors.