Contractació internacional i gestió duanera

Idioma d'impartició:
Inici de classes:
07 octubre 2020
Fi de programa:
27 octubre 2020
Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:
300€

Vols optimitzar les teves exportacions i importacions per a impulsar la internacionalització de la teva empresa?

El comerç exterior de mercaderies és una de les peces clau de la presència internacional d'una empresa. Els aspectes logístics i, en particular, la decisió de la modalitat de transport més adequada, ha d'acompanyar-se dels diferents elements formals i administratius que facin del trasllat de la mercaderia una operació segura i eficient.

La redacció dels contractes en el negoci internacional i el coneixement dels detalls de la normativa duanera aplicable en cada situació, proporcionen el marc adequat perquè el comerç de mercaderies es desenvolupi de manera efectiva i minimitzant riscos.

Aprèn de la mà de professors i professionals de reconegut prestigi en l'àmbit del comerç internacional, concretament membres dels organismes camerals internacionals i els despatxos de duanes.

¿Què t’aportarà?

Conèixer les clàusules bàsiques d'un contracte relatiu a una operació internacional.

Identificar els elements indispensables d'un contracte internacional i saber com redactar-lo.

Conèixer les alternatives en la resolució de conflictes entre les parts.

Definir contractes d'intermediació internacional.

Distingir el significat i abast dels diferents Incoterms.

Comprendre la importància de la normativa duanera.

Identificar els pilars de la normativa duanera: valor, origen i classificació duanera.

Tenir les eines necessàries per a assegurar el compliment normatiu en matèria duanera.

Identificar riscos i costos de la funció duanera.

1. CONTRACTES EN EL NEGOCI INTERNACIONAL

• La Cambra de Comerç Internacional
  • Negociació en el contracte de compravenda
  • Incoterms 2020
  • Contractes d'intermediació: agència comercial i distribució
  • L'arbitratge

2. DUANES

• La duana i la funció duanera
  • Valor en duana
  • Classificació aranzelària
  • Origen de les mercaderies

Metodologia

Digital i amb enfocament pràctic basat en la lectura de documents, així com altres recursos docents. L'avaluació es duu a terme mitjançant una activitat pràctica i la realització d'un exercici tipus test.

Els continguts del programa il·lustren els conceptes amb abundants exemples inspirats en la realitat de l'operativa del comerç exterior de mercaderies.

¿A qui va dirigit?

Professionals interessats a conèixer el funcionament dels elements contractuals i de la gestió duanera.

Emprenedors, directius i quadres intermedis d'empreses amb vocació internacional que desitgin endinsar-se en els detalls dels contractes en el negoci internacional i la normativa duanera.

Titulats universitaris interessats en el comerç internacional.

Direcció Acadèmica

Carles Murillo, catedràtic d'Economia Aplicada de la UPF. Director del Màster en Negocis Internacionals i director de l'Observatori de Relacions amb Amèrica Llatina (ORLA-UPF). És expert en temes de comerç internacional i competitivitat d'empresa.

Manuel Cienfuegos, catedràtic (acr.) de Dret Internacional Públic i Dret de la Unió Europea, co- director del Màster Universitari en Negocis Internacionals. És expert en temas de la Unió Europea i d'integració regional.