Els estudiants del Màster en Advocacia triomfen a la triangular de simulació de judicis organitzat per l'ICAB

25 Mayo - 2018
  • Es van escenificar 6 simulacions de civil i 6 de penal. La UPF Barcelona School of Management va guanyar la jurisdicció civil i la UAB, la penal.

La Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona va ser l'espai on va tenir lloc el que en anglès es denomina Moot Court, una simulació de judicis organitzat pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB). En el concurs participaven diferents equips formats per alumnes del Màster d'Accés a la Advocacia de la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la UPF Barcelona School of Management.

Els estudiants havien d'escenificar dos judicis sobre dos casos reals, corresponents a un litigi penal i un altre civil d'acord amb la documentació preparada prèviament per l'ICAB. Els judicis tenien lloc davant d'un tribunal constituït per un magistrat, un representant de cada universitat i un advocat en exercici i comptava amb la dificultat afegida que, en cada pas de ronda, els equips havien de canviar de rol, de cas i de posició (demandat/demandant). En total es van realitzar 6 simulacions de civil i 6 simulacions de penal.

Finalment, el tribunal va escollir com a guanyador del ligiti civil l'equip format per Eduard Grandío, Jonathan Holguín, Josep Guasch, Marc Capdevila i Arnau Quintana del Màster en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management. El tribunal va valorar la seva capacitat d'oratòria i els coneixements processals. El cas girava entorn una reclamació per danys causats a una festa de cavalls a Caravaca de la Cruz. 'Els estudiants es van preparar molt bé tot el cas: els testimonis, el procurador i l'informe de conclusions de l'advocat', expliquen les professores del Màster, Estela Yélamos i Gabriela Boldó.

La direcció del Màster valora molt positivament l'activitat de l'ICAB. 'Es una excel·lent oportunitat pels estudiants que s'han d'enfrontar a un judici com es fa a la vida real, davant de magistrats reals, i amb el plus d'enfrontar-se a estudiants d'altres universitats amb plantejaments diferents. Això els obliga a pensar bé totes les estratègies i haver de respondre a situacions imprevistes que és el que es viuran com advocats a la vida real'.

La jurisdicció penal la va guanyar un equip de la UAB, si be l'equip de la UPF Barcelona School of Management, format per Marta Martínez Pedrals, Clàudia Mirealpeix Alsina, Lidia Ramos Palacios i Marta Soria en va ser semifinalista. El tribunal va voler destacar el nivell, el fair play i la bona actitud de tots els participants que van complir i seguir en tot moment el protocol establert i les regles del joc. Els equips guanyadors van obtenir un premi econòmic bescanviable en formació a l'ICAB.