La UPF-BSM i CaixaBank reben el 2021 EFMD Excellence in Practice Silver Award pel cas d’estudi sobre l’Escola de Riscos de l’entitat financera

20 Mayo - 2021
EFMD Silver Award
  • El guardó s’emmarca en la categoria de Desenvolupament Professional, una de les quatre que premia l’EFMD Excellence in Practice (EiP) Award amb què reconeix les millors col·laboracions entre clients i proveïdors.

• Aquest reconeixement permetrà a l’escola i a l’entitat financera exposar el seu cas durant les Conferències de Desenvolupament Executiu de l’EFMD.

• CaixaBank va impulsar l’escola de riscos el 2015 amb l’objectiu de formar tota la plantilla en matèria de riscos a través de material acadèmic a càrrec de la UPF Barcelona School of Management.

La UPF Barcelona School of Management i CaixaBank han rebut el Premi a l’Excel·lència en la Pràctica de l’EFMD en la categoria de Desenvolupament Professional pel cas d’estudi sobre l’Escola de Control de Riscos de l’entitat financera. El guardó, que reconeix les millors col·laboracions entre clients i proveïdors en els àmbits del lideratge, desenvolupament professional, talent i organització, permetrà a la UPF-BSM i a CaixaBank exposar el cas durant les Conferències de Desenvolupament Executiu de l’EFMD.

“Estem molt agraïts a l’EFMD pel reconeixement a un projecte desenvolupat en col·laboració amb el nostre soci CaixaBank, el primer banc de l’Estat”, ha expressat el director general de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra. “La participació en aquest projecte ens ha permès desplegar la nostra vocació d’impacte social a través d’un itinerari formatiu que s’ajusta a un context sectorial molt reptador”, ha considerat Martínez-Sierra, que ha afirmat que “aprendre de la mà” d’empreses líders com CaixaBank “és la millor manera de complir amb l’objectiu de portar el lideratge sostenible a les nostres aules i programes”.

Així, tant la UPF-BSM com CaixaBank s’han mostrat satisfetes amb l’estratègia duta a terme a l’entitat financera, ja que, han celebrat, “no només hem estat capaces de complir amb els objectius que ens havíem establert, sinó que hem pogut transmetre la cultura i les polítiques de gestió del risc a l’organització”.

Un reconeixement internacional

“Aquest premi suposa un reconeixement de prestigi internacional a l’esforç i dedicació de moltes persones, tant de la UPF Barcelona School of Management com de CaixaBank”, han reflexionat des de l’entitat financera, des d’on han explicat com ambdues parts “han treballat de forma coordinada per dissenyar, crear i adaptar a cada moment i per cada exigència l’Escola de Riscos”.

Atorgat per un jurat internacional compost per membres de l’EFMD, empreses, escoles de negoci i proveïdors alternatius, aquest guardó suposa un reconeixement internacional de l’excel·lència en R+D per a les dues entitats, així com legitimitat, posicionament i una àmplia visibilitat i valor de marca.

Juntament amb la UPF-BSM i CaixaBank, l’associació entre Audi Regne Unit i l’Alliance Manchester Business School (Universitat de Manchester) també ha rebut el guardó en la categoria de Desenvolupament Professional. En altres categories, s’ha premiat a escoles de negoci tan prestigioses com la Harvard Business School, l’ESMT Berlin o l’EMLYON Business School.

CaixaBank, pionera de la mà de la UPF-BSM

El cas d’estudi premiat exposa la iniciativa pionera amb què CaixaBank va impulsar el 2015 l’Escola de Riscos, el vehicle a través del qual pretenia formar tota la seva plantilla en matèria de riscos. Amb aquest projecte, l’entitat es va anticipar als requeriments reguladors europeus sobre coneixements i competències aplicables al personal en què la concessió de crèdit de manera prudent, rigorosa i responsable prenia cada cop més rellevància.

Segons han explicat els impulsors, l’Escola de Riscos “havia de promoure un aprenentatge proactiu, dinàmic i eminentment pràctic”, que ajudés els responsables de l’àrea comercial de l’entitat financera en la presa de decisions i posicionament dels clients. Un objectiu que s’ha pogut assolir gràcies a l’experiència de la UPF-BSM en formació de professionals del sector bancari a l’Estat.

“En resum, l’Escola de Riscos ha demostrat ser una eina clau per mantenir els professionals degudament formats, per promoure la cultura de la gestió de riscos i per contribuir de manera eficaç als reptes que es plantegen diàriament per la direcció de l’entitat”, han conclòs representants de l’escola i l’entitat.