Penguin Random House crea, al costat del Màster en Edició, les beques Claudio López Lamadrid

9 Enero - 2020
  • S'atorgaran anualment dues beques, una a un estudiant espanyol i una altra a un llatinoamericà, per a cursar el Màster d'Edició
  • Amb això es pretén continuar amb la vocació de López Lamadrid de ser un pont entre Espanya i Llatinoamèrica

Penguin Random House Grup Editorial i el Màster en Edició de la Universitat Pompeu Fabra han creat les beques de formació Claudio López Lamadrid, en homenatge a una de les grans referències de l'edició en espanyol. Un any després de la seva mort, Penguin Random House Grup Editorial, la que va ser casa seva durant més de 20 anys, i el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, on va impartir classes com a professor, s'uneixen per a posar en marxa les beques Claudio López Lamadrid, destinades a formar en l'ofici d'editor a les noves generacions i mantenir viu el llegat d'un editor referent a banda i banda de l'Atlàntic.

Anualment es concediran dues beques amb la vocació de López Lamadrid de ser un pont entre Espanya i Llatinoamèrica. Per això, una de les beques serà per a un estudiant llatinoamericà, mentre que l'altre serà per a un estudiant espanyol. Les beques consisteixen en el finançament del 80% del Màster d'Edició que ofereix la UPF Barcelona School of Management i unes pràctiques remunerades a Penguin Random House Grup Editorial.

'Amb aquestes beques volem honrar la memòria de Claudio, ell ha format i ha estat mentor de molts dels nostres joves editors tant a Espanya com a Amèrica Llatina. Creiem que aquestes beques són una bonica manera de seguir amb el seu llegat i el seu record", va assenyalar Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House.

'Claudio López ha estat un gran mestre per a molts dels nostres estudiants del Màster en Edició i d'aquesta manera volem prolongar el seu llegat i mantenir viva la seva memòria', apunta també Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

24 anys formant editors

Després de 24 anys dedicats a la formació, el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management és tot un referent per a la indústria. La seva relació amb Penguin Random House es remunta a pràcticament els inicis del programa i avui dia compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol: des de Penguin Random Grup Editorial, el Grup Planeta, Anagrama, GOOGLE, Grup 62, Círculo de Lectores, CEDRO, el Gremi d'Editors de Catalunya, Nielsen, la Fira del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre altres empreses i institucions líders.

En aquests 24 anys, el programa s'ha guanyat el prestigi de tot el sector i per les seves aules han passat ja més de 900 estudiants espanyols i llatinoamericans, dels quals dos de cada tres treballen en el sector editorial. Ernest Folch, Berta Noy, Cristóbal Pera, Maria Guitart, Valeria Bergalli, Eva Güell, Jennifer Hoge o Clara Plasència han estat alguns dels estudiants que han passat per les aules del Màster en Edició i, en els més d'aquests 20 anys, s'han creat fins a 15 empreses editorials, concebudes i liderades per ex alumnes del curs.