Penguin Random House crea, al costat del Màster en Edició, les beques Claudio López Lamadrid

• S'atorgaran anualment dues beques, una a un estudiant espanyol i una altra a un llatinoamericà, per a cursar el Màster d'Edició
  • Amb això es pretén continuar amb la vocació de López Lamadrid de ser un pont entre Espanya i Llatinoamèrica

Penguin Random House i el Màster en Edició de la Universitat Pompeu Fabra han creat les beques de formació Claudio López Lamadrid, en homenatge a una de les grans referències de l'edició en espanyol. Un any després de la seva mort, Penguin Random House, la que va ser casa seva durant més de 20 anys, i el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, on va impartir classes com a professor, s'uneixen per a posar en marxa les beques Claudio López Lamadrid, destinades a formar en l'ofici d'editor a les noves generacions i mantenir viu el llegat d'un editor referent a banda i banda de l'Atlàntic.

Anualment es concediran dues beques amb la vocació de López Lamadrid de ser un pont entre Espanya i Llatinoamèrica. Per això, una de les beques serà per a un estudiant llatinoamericà, mentre que l'altre serà per a un estudiant espanyol. Les beques consisteixen en el finançament del 90% del Màster d'Edició que ofereix la UPF Barcelona School of Management i unes pràctiques remunerades a Penguin Random House.

‘Amb aquestes beques volem honrar la memòria de Claudio, ell ha format i ha estat mentor de molts dels nostres joves editors tant a Espanya com a Amèrica Llatina. Creiem que aquestes beques són una bonica manera de seguir amb el seu llegat i el seu record", va assenyalar Núria Cabutí, CEO de Penguin Random House.

‘Claudio López ha estat un gran mestre per a molts dels nostres estudiants del Màster en Edició i d'aquesta manera volem prolongar el seu llegat i mantenir viva la seva memòria’, apunta també Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

24 anys formant editors

Després de 24 anys dedicats a la formació, el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management és tot un referent per a la indústria. La seva relació amb Penguin Random House es remunta a pràcticament els inicis del programa i avui dia compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol: des de Penguin Random, el Grup Planeta, Anagrama, GOOGLE, Grup 62, Círculo de Lectores, CEDRO, el Gremi d'Editors de Catalunya, Nielsen, la Fira del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre altres empreses i institucions líders.

En aquests 24 anys, el programa s'ha guanyat el prestigi de tot el sector i per les seves aules han passat ja més de 900 estudiants espanyols i llatinoamericans, dels quals dos de cada tres treballen en el sector editorial. Ernest Folch, Berta Noy, Cristóbal Pera, Maria Guitart, Valeria Bergalli, Eva Güell, Jennifer Hoge o Clara Plasència han estat alguns dels estudiants que han passat per les aules del Màster en Edició i, en els més d'aquests 20 anys, s'han creat fins a 15 empreses editorials, concebudes i liderades per ex alumnes del curs.