Els estudiants del Màster en Advocacia tornen a triomfar al Triangular de simulació de judicis

7 Mayo - 2019
  • Després de superar les rondes eliminatòries l'equip de dret civil de la UPF Barcelona School of Management es va endur el Premi a la millor simulació en la categoria de civil per segon any consecutiu. L'equip de la UAB es va alçar com a guanyador en la modalitat penal

Ahir a la tarda es va celebrar a la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) la segona edició del Triangular de Judicis Simulats, un acte organitzat per l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. El Triangular és una competició en la que s'enfronten diferents equips d'alumnes dels Màsters en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra, la UB i la UAB.

Els estudiants, dividits en equips de dret penal i civil, van participar en dues rondes en les que se celebraven tres judicis de manera simultània. Tres litigis penals i tres civils respectivament. Després d'escenificar els judicis sobre casos reals, els tribunals constituïts per jutges de carrera van puntuar l'actuació de cada equip. Es va valorar l'estratègia processal seguida, les maneres, l'interrogatori de les parts i dels testimonis, així com la capacitat d'oratòria i convicció a la fase de conclusions o resum de proves. Els dos equips que van aconseguir la puntuació més alta es van veure les cares a les finals.

A la simulació final de la modalitat penal es van enfrontar els equips de la UAB i la UB, sortint-ne vencedor el de l'Autònoma. En la modalitat civil els equips de la UAB i la UPF Barcelona School of Management es van disputar el premi. Finalment, i per segona vegada, se'l va endur l'equip de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra, que es va alçar d'aquesta manera amb el Premi a la millor simulació de Dret Civil. L'equip guanyador està format per 11 alumnes del màster: Pablo García, Luis Gaspar, Laura Herrerías, Roger Barat, Andy Fernández, Jonathan Holguin, Aina Lladó, Maialen Carretero, Clàudia Clols, Mónica Sangalli, Paula Jiménez. Els estudiants van participar en els diferents judicis assumint els rols d'advocat, testimoni, pèrit i les parts. La prova final va consistir en un judici ordinari on el demandant reclamava la legítima d'una herència a la seva germana, tot al·legant simulació relativa d'una compravenda d'un pis feta anys abans de la mort de la mare.

Per altra banda, l'equip finalista de la UPF Barcelona School of Management en els litigis penals el formaven Ismael Alcaide, Montserrat González, Andrea garcia, Crisitna Fuset, Marina Grande, Xènia egea, Rosa Galindo, Marc Crespo, Jorge Salvado, Genis Asensio, Paula Costa i Eulàlia Ribo. Assumien rols d'advocats de defensa, acusació particular, ministeri Fiscal, acusat, víctima i testimonis.

La participació al Triangular de Judicis Simulats és una excel·lent oportunitat pels estudiants del Màster en Advocacia. Permet enfrontar-se a un judici tal i com succeeixen a la realitat, davant de magistrats reals, i amb el plus d'enfrontar-se a estudiants d'altres universitats amb plantejaments diferents. Això obliga als concursants a pensar bé totes les estratègies i haver de respondre a situacions imprevistes, el que els esperar com advocats en un futur proper.