L'ICAB acull l'acte de graduació del Màster Universitari d'Advocacia de la UPF-BSM

31 Marzo - 2023
MUADVOC 2022

La sala d'actes del Palauet Casades, seu històrica del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) va acollir el 16 de febrer passat la graduació de l'alumnat de la 12a edició del Màster Universitari en Advocacia (MUADVOC) de la UPF Barcelona School of Management.

La cerimònia va comptar, en primer lloc, amb la presència de la vicedegana de l'ICAB Susana Ferrer, el director general de la UPF-BSM José M. Martínez-Sierra, els diputats de la Junta de Govern de la mateixa institució Carles García Roqueta i Paz Vallés i el director del programa Ramon Ragués.

Susana Ferrer va recordar que “després d'avui hi ha anys d'esforç, de lluita i segurament de passió pel dret i per la professió que heu escollit, que té una part de tècnica i especialització, però també una part d'ofici i exercici. Ara us toca a vosaltres escollir els referents per dur a terme aquesta professió”.

A continuació, Carles García Roqueta, va explicar als graduats que “sóu a l'avantsala del vostre exercici professional, que comporta una gran responsabilitat” perquè “l'advocacia té diferents funcions, i entre elles una de molt destacada, la pacificació social”.

Paz Vallés es va sumar a totes les felicitacions i agraïments, i va afegir que “l'esforç, la il·lusió i la voluntat de créixer cada dia per convertir-vos en millors professionals és una característica dels que escullen l'exigent programa de formació d'aquest màster”.

Pel que fa al director del Màster Universitari en Advocacia de la UPF-BSM Ramon Ragués, va recordar als estudiants que “hem passat una pandèmia junts” i va desitjar que el programa “us hagi ajudat a la vostra inserció professional, que us hagi enriquit, i que hàgiu fet amics i relacions de futurs companys”.

Riscos i oportunitats de les xarxes socials

Va arribar llavors el moment de la classe magistral amb Jacobo Dopico, catedràtic de Dret Penal de la Universitat Carlos III de Madrid, que va parlar sobre els riscos i les oportunitats de les xarxes socials aplicades al món de l'advocacia.

Dopico, que compta amb 44.000 seguidors a Twitter, va assenyalar que aquesta xarxa social és on hi ha la informació, però també la desinformació; però, en qualsevol cas, “és el lloc on cal estar, és l'àgora” on se celebren les discussions.

Cosa que és especialment certa en l'àmbit jurídic, en què molts acadèmics, fiscals i advocats, participen de manera enriquidora: “el que cal fer és seguir els que inicien el debat”, va aconsellar el catedràtic.

Com a riscos, Dopico va assenyalar principalment tres: la manca de privadesa, anar a contracorrent de les opinions generals, i la manca de separació del públic i el privat, cosa que ell practica i va considerar essencial.

Quin serà el futur de les xarxes, ningú no ho sap, perquè els canvis se succeeixen a una velocitat extraordinària, però el que cal tenir clar és que “si un decideix participar en xarxes, cal fer-ho amb sentit comú”, va concloure.

Finalment, també van participar a la cerimònia els delegats de la classe, Victòria Guadalupe Barbebanera i Jorge Gallostra, que van recordar el “deure moral i ètic, fonamental a l'estat de dret” que han contret, el director general de la UPF-BSM José Manuel Martínez-Sierra, que sent advocat ell mateix va explicar que “restituir un dret fonamental és una de les satisfaccions més grans, i ara vosaltres teniu aquest poder” i el rector de la UPF Oriol Amat, que es va dirigir als graduats assegurant-los que “els vostres èxits seran els nostres”.

Després de la lectura dels noms dels 231 estudiants graduats, l'acte va concloure amb la coral de l'ICAB interpretant el Gaudeamus igitur.