Les jornades de l'esport arriben a la 8ª edició amb èxit de públic

31 Enero - 2019
  • L'esdeveniment reuneix experts, professionals, emprenedors i estudiants al voltant de la tecnologia i l'esport
  • Hi han intervingut Mounir Zok, ex membre del Comitè Olímpic dels E.E.U.U, Marc Subirà, cap de Data del F.C Barcelona i Pedro A. de Alarcón, de Telefónica Data Unit, entre d'altres

L'última edició de les jornades de l'esport, organitzada pel Màster en Direcció i Gestió Esportiva ha omplert l'auditori de la UPF Barcelona School of Management. A les 9 del matí s'ha donat el toc de sortida a una jornada que ha congregat experts, emprenedors, empresaris i estudiants per reflexionar al voltant de l'encaix de la tecnologia a la indústria de l'esport. En les 4 ponències de la jornada s'ha abordat els reptes de futur que planteja la tecnologia. S'ha parlat d'aplicacions tecnològiques en el rendiment dels atletes, de la transformació digital de les entitats, de les possibilitats que ofereix l'anàlisi de dades per rendibilitzar la indústria o de com les noves tecnologies reinventen les normes del joc.

L'edició d'enguany ha comptat amb la participació de Mounir Zok, Managing Director de N3xt Sports i ex membre del comitè olímpic dels Estats Units; Marc Subirà, responsable de Data al FC Barcelona i Pedro A. de Alarcón cap de Big Data for social Good & Sports Analytics a Telefónica. També han intervingut els representants de startups esportives com Skitude i Patadon o d'empreses consolidades, però que segueixen sent punteres en el sector, com és el cas d'Al Kamel Systems.

Oriol Amat, Degà de la UPF Barcelona School of Management, ha donat el toc de sortida a la jornada amb la benvinguda als assistents. Ho ha fet recordant la importància vital de la indústria de l'esport en l'economia catalana, ja que significa més d'un 2% del PIB. A continuació, Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió Esportiva ha introduït la ponència de Mounir Zok, de N3xt Sports.

Mounir Zok ha ofert una conferència magistral titulada La importància de la tecnologia a la indústria de l'esport. Zok ha realitzat una fidel fotografia de l'escenari tecnològic actual en el món esportiu. Ha explicat com avui els esportistes d'alt nivell guanyen les competicions per qüestió de mil·límetres. Aquest petit marge decisiu el determina la tecnologia, de manera que fer-ne un bon ús és vital per guanyar medalles. "Els medallistes del futur son els que s'entrenen d'una manera intel·ligent", ha defensat Zok, i l'entrenador del futur és el que sap llegir les dades que la tecnologia ofereix. A més de les aplicacions en el rendiment esportiu, Zok ha mostrat exemples en que la digitalització dels estadis permet monetitzar millor els esdeveniments esportius. Finalment Mounir ha apuntat que el sector esportiu, fins ara més lent i tradicional, està fent passes a bon ritme cap al món econòmic que s'adapta a la tecnologia. Com diu Carles Murillo, "parlem d'Esport 4.0".

Després de la intervenció de Zok ha estat el torn de José Luis García, CEO de Al Kamel Systems, qui ha explicat les punteres aplicacions tecnològiques en quant a cronometratge i automobilística que du a terme l'empresa. A continuació, els emprenedors de les startups esportives Skitude i Patadon han exposat els seus casos en els que la interacció entre tecnologia i esport ha estat un trampolí que els ha permès enlairar-se.

Finalment ha arribat el moment de presentar casos pràctics d'innovació tecnològica en l'esport. Pedro A. de Alarcón, cap de Big Data for Social Good & Sports Analytics LUCA (Telefónica DataUnit), ha parlat de la importància de l'anàlisis de dades. Ho ha fet exposant el cas del Movistar Team a La Vuelta, explicant com es va aplicar la tecnologia i quines eines es van utilitzar per millorar el resultat dels ciclistes. Per últim, Marc Subirà (Responsable de Data al FC Barcelona) ha explicat com s'estan implementant les noves tecnologies al club de futbol.