'The Tempest', de William Shakespeare, el clàssic de la UPF-BSM per aprendre del 2020

11 Diciembre - 2020

La UPF Barcelona School of Management publica per quart any consecutiu un clàssic de la literatura universal en edició bilingüe

The Tempest

La UPF Barcelona School of Management edita un nou clàssic de la literatura universal per quart any consecutiu. The Tempest (La tempesta), de William Shakespeare, és l'obra escollida des del Programa Cultura per aprendre d'aquest convuls 2020 de la mà de Pròsper, rei de Nàpols, i la seva filla Miranda.

Per primer cop, l'obra compta també amb el segell editorial de Vicens Vives i es distribuirà tant a la comunitat de la UPF-BSM com a la de la Universitat Pompeu Fabra. A més, la publicació inclou una nota de Javier Aparicio, delegat de Cultura, Catedràtic de Literatura de la UPF i director del Màster en Edició de la UPF-BSM; un pròleg escrit per Arcadi Navarro, Catedràtic de Genètica de la UPF i professor d'Investigació ICREA; i un epíleg de Mercè Oliva, professora del Departament de Comunicació de la UPF.

Shakespeare és un dels escriptors més brillants de tots els temps, un clàssic indiscutible. Els seus drames ens atrauen avui de la mateixa manera que van captivar els espectadors fa més de quatre segles

Aquest curs acadèmic, la UPF Barcelona School of Management posa a la vostra disposició –com ja va fer amb Bartleby, the scrivener de Melville, Càndide ou l'Optimisme de Voltaire i Il Principe de Maquiavel– La tempesta de Shakespare en edició bilingüe amb traducció a càrrec de Salvador Oliva. Tant a l'alumnat com al professorat de la UPF-BSM se'ls entregarà un exemplar en persona, així com al personal de gestió. Tanmateix, a partir del dilluns 14 de desembre també s'habilitarà un espai al hall de l'Escola amb llibres a la vostra disposició.

Una tragicomèdia plena de màgia

La tempesta és una tragicomèdia que relata la rivalitat entre membres d'una mateixa família després que el rei mag Pròsper sigui traït pel seu germà i enviat a l'exili a una illa en companyia de la seva filla. L'última obra de Shakespeare és un laberint d'aparences, d'arts i de coneixements.

La UPF-BSM aposta per incloure la cultura a l'ensenyament i, per això l'any 2017 va posar en marxa un projecte literari amb què convida la comunitat a aprendre dels clàssics literaris

Ningú no dubta que William Shakespeare (1564-1616) és un dels escriptors més brillants de tots els temps, un clàssic indiscutible, ja que els seus drames, escrits fa més de quatre segles, ens atrauen avui de la mateixa manera que van captivar espectadors cultes i illetrats de l'època. La tempesta, de fet, aborda qüestions com la redempció pel treball, l'artificialitat de la naturalesa humana o la dificultat d'atènyer la llibertat que fins i tot ens ajuden a entendre la realitat actual.

La UPF-BSM amb la Cultura

La UPF Barcelona School of Management aposta sempre per incloure la cultura a l'ensenyament i, per això, l'any 2017 va posar en marxa un projecte literari ambiciós amb què convida la comunitat a aprendre i extreure lliçons dels clàssics literaris.

En aquest primer trimestre de l'any, però, ja heu pogut gaudir d'algunes d'aquestes accions com, per exemple, la visita guiada a la World Press Photo o els dos debats organitzats en el marc de la Biennal de Pensament 2020: Catàstrofes i Ciència i Bacanals de coneixement, sobre la influència de l'escola Bauhaus en l'ensenyament modern. Aquesta última, emmarcada en l'exposició Bauhaus, el gresol de la modernitat, visible actualment al Campus Mar de la UPF.

A més, al blog Micromégas també hi trobareu més materials, així com un espai de cultura, filosofia i reflexió al vostre abast.