Isaki Lacuesta, professor de la BSM, arrasa als Premis Gaudí

29 Enero - 2019
  • El seu film 'Entre dos aguas s'endú 7 dels 9 guardons als que optava
  • 2 professors i 3 ex alumnes del Màster en Documental de Creació han rebut un Gaudí

Els Premis Gaudí tenen un gran triomfador: Isaki Lacuesta, professor del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management. Entre dos aguas significa el retorn del director a l'andalusa Illa de San Fernando, 12 anys després de rodar La leyenda del tiempo. Els dos germans protagonistes del primer film tornen a la pantalla. Un sortint de la presó i l'altre tornant d'una missió de La Marina. La pel·lícula juga un altre cop amb la ficció i la realitat, fent referència al gènere documental i a la ficció a parts iguals. Seguint d'aquesta manera el precedent de la Leyenda del tiempo, una pel·lícula que va sorgir a iniciativa del màster de la Barcelona School of Management.

La fórmula d'Entre dos Aguas ha triomfat als Gaudí. S'ha endut els premis a Millor pel·lícula en llengua no catalana, Millor direcció i Millor actor protagonista per Israel Gómez Romero, qui agraïa el reconeixement visiblement emocionat. A més, també s'ha endut el Gaudí a Millor muntatge, per Sergi Dies, Millor fotografia, per Diego Dussuel i Millor so, per la també porfessora del màster Amanda Villavieja, (fins a aquí tots els guardonats son exalumnes del màster), i Alejandro Castillo. Per últim també ha estat premiada amb el Gaudí a la Millor música, per Kiko Veneno i Raül Refree. Els Gaudí no son el primer reconeixement que rep Entre dos aguas que ja va recollir nombrosos premis al Festival de San Sebastián.

A més d'Isaki Lacuesta, els Gaudí han comptat amb la participació de Diana Toucedo, professora del Postgrau en Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management. Toucedo estava nominada a la categoria de Millor Pel·lícula Documental per Trinta Lumes. Les exalumnes del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, Sara Gutiérrez Galve i Núria Roura, també eren presents a la gala, nominades amb Yo la busco en la categoria de Millor Pel·lícula. Una fita increïble si recordem que el projecte va néixer com un treball de Final de Grau. No s'ha emportat el Gaudí, però al Festival de Màlaga es va endur el premi a Millor Pel·lícula i Millor Actor de la secció Zonazine.

Informació relacionada:

Entrevista a Jordi Balló. Director del Màster en Documental de Creació