El seminari 'Primera Exportación' reuneix 40 empresaris argentins a la BSM

4 Abril - 2019
  • Primera Exportación és un programa que assessora PiMES d'Argentina amb l'objectiu d'incentivar l'exportació
  • La 12a edició del seminari de negocis internacionals de la UPF Barcelona School of Management forma i acosta als participants a l'entorn empresarial espanyol i al seu context europeu

El Programa Primera Exportación arriba un cop més a la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. La 12a edició d'aquest seminari internacional ha reunit més de 40 empresaris argentins responsables de PIMES interessats en iniciar-se en el comerç internacional. En l'edició present, el seminari porta per títol Ambiente de Negocios Internacionales i arrenca amb l'objectiu de traslladar la conjuntura econòmica espanyola i europea als participants.

Per a això, entre l'1 i el 5 d'abril, els assistents al seminari realitzen un recorregut per la realitat empresarial espanyola des d'una perspectiva enfocada a descobrir oportunitats de negoci. Aquest recorregut travessa cada dia dels cinc que dura el seminari un bloc temàtic diferent. Els blocs tractats giren entorn dels ambients de negocis internacionals, la negociació en l'empresa internacional, la globalització dels mercats, el Màrqueting digital i la transformació digital de les organitzacions. Cada bloc està impartit per un professor de la UPF Barcelona School of Management: José Luís Marín, professor del Màster Universitari en Negocis Internacionals, Judith Mata, professora del mateix màster i Directora Executiva de la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé, Manuel Vericat, professor del Màster en Negocis Internacionals i expert en projectes d'emprenedoria amb base tecnològica, Valentí Camps, professor del Master of Science in International Business i l'Executive MBA Program i August Mabilon, també professor de l'Executive MBA. La direcció acadèmica del programa va a càrrec de Carles Murillo, director del Màster Universitari en Negocis Internacionals

Si en una cosa coincideixen els assistents al valorar la seva experiència del seminari, és en la qualitat del professorat. És el cas de Maria Luján Vittore, llicenciada en Comerç Internacional i responsable de la PIME argentina Alfajores Cielos Pampeanos. Luján ressalta positivament que els professors comparteixin les seves pròpies experiències en el món del management. D'altra banda destaca l'aprenentatge experiencial: "és molt positiu anar un pas més enllà de la teoria i aprendre a través de l'experiència". Per a Luján, el seminari és a més una oportunitat perfecta per establir relacions interpersonals que generin oportunitat de negoci: "entre el professor i els assistents, i dins el propi grup d'estudiants. Aquí experimentem la potència de la idea del coworking". Guillermo Oscar Bustelo, de la PIME tecnològica Guivent, coincideix amb l'alta qualitat del professorat i destaca l'alt nivell professional dels assistents al seminari, fent del programa una finestra per al negoci i per exportacions futures.

El Programa Primera Exportación porta treballant des del 2001 per a oferir assessorament en Comerç Exterior a PIMES de qualsevol ram radicades a Argentina. L'objectiu és que aquestes empreses iniciïn l'exportació dels seus productes preservant, sempre, la cura mediambiental. Amb la celebració del 12è seminari Primera Exportació, la UPF Barcelona School of Management i el Màster Universitari en Negocis Internacionals segueixen construint ponts internacionals amb el comerç argentí.