Cristina Morales publica la novel·la 'Terroristas Modernos' fruit de la III Beca Han Nefkens del Màster en Creació Literària

30 Marzo - 2017

Terroristas Modernos és el nou llibre de Cristina Morales, publicat per l'editorial Candaya fruit de la III Beca Han Nefkens del Màster en Creació Literària de la UPF Barcelona School of Management. Aquesta beca és una iniciativa conjunta de la Fundació Han Hefkens i la Universitat Pompeu Fabra creada el 2012 per fomentar la publicació d'obres literàries.
En 2014, un jurat va concedir per unanimitat a Cristina Maorales la III Beca Han Nefkens, el que li va permetre cursar el Màster en Creació Literària de la Universitat Pompeu Fabra i dedicar-se durant un any a escriure Terroristas modernos.

Terroristas Modernos es desenvolupa a l'Espanya de 1816, després de la invasió napoleònica, i explica la trama aixecada per un grup de desclassats que es van aliar per dur a terme "la Conspiració del Triangle" contra els francesos per convertir Espanya en un Estat. Cristina Morales narra l'esforç d'aquestes aliances polítiques inesperades, la intrahistòria d'aquesta subversió, i trasllada els conflictes de la trama a l'estil literari, problematitzant el llenguatge i el suport ideològic del lector.

Cristina Morales (Granada, 1985) és llicenciada en Dret i Ciències Polítiques. Ha escrit les novel·les Males paraules (2015), Els combatents (Premi INJUVE de Narrativa 2012 i Finalista del Festival du Premier Roman de Chambéry), i el llibre de relats El berenar de les nenes (2008). Els seus contes han aparegut, en diverses antologies. El 2015 li va ser concedida la Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nefkens fruit de la qual ara es presenta la novel·la Terroristas Modernos, després del seu pas pel màster de creació literària de la UPF Barcelona School of Management. En el curs 2007-2008 va ser resident de la Fundació Antonio Gala per a Joves Creadors.

Així, Cristina Morales se suma a Matias Candeira i a Eduardo Ruiz Sosa com a guanyadors de la Beca de Creació Literària de la Fundació Han Nefkens.

Presentació pública

BARCELONA:
Lloc: Llibreria Laie (Pau Claris 85, Barcelona)
Dia i hora: 30 de març a las 19.30 horas
Entrada lliure — aforament limitat