Arrenca a l'Argentina una nova edició del postgrau de Periodisme Digital amb 21 participants

8 Abril - 2016
  • El programa està impartit per la UPF Barcelona School of Managament juntament amb TN.com.ar i Google

Una nova edició del postgrau en periodisme digital s'ha iniciat a l'Argentina amb un total de 21 participants centrat en els serveis, eines i la gestió de la comunicació digital, especialment a l'entorn mobile. En aquesta edició, Periscope, snapchat, Vine i Instagram prenen rellevància com a plataformes de comunicació, al costat de Facebook i Twitter i com els gèneres informatius es reprodueixen en les múltiples plataformes. La interactivitat, la cultura dels cybermitjans, les noves rutines de les redaccions digitals integrades i col·laboratives i les noves narratives formen part del Postgrau de Periodisme Digital organitzat per la Universitat Pompeu Fabra, TN.com.ar i Google. La direcció del curs és a càrrec de Joan Francesc Cànovas, professor de la Universitat Pompeu Fabra, i Carlos de Elía, gerent de Noticias de Artear, Canal 13 i Grupo Clarín a l'Argentina.

El Postgrau en Periodisme Digital es dirigeix a titulats universitaris i professionals que vulguin formar-se en les noves eines de la comunicació 2.0 així com a periodistes en exercici o acabats de llicenciar que vulguin reciclar-se en el sector dels nous formats digitals, rutines i productes sorgits a partir de la unió dels processos de digitalització i de participació en els productes periodístics i comunicatius.

Entre els objectius del programa, destaquen:

• Desenvolupar projectes digitals incorporant les noves TIC.

Aprendre nous formats del periodisme (webdoc, newgames, webs, xarxes socials), nous llenguatges multimèdia i nous gèneres periodístics digitals.

Redactar la informació aplicant els nous criteris de la informació: posicionament SEO, monitorització, mètriques i anàlisi.

Aprofundir en els diferents tipus de periodisme (participatiu, ciutadà, activista, de dades, etc.).

• Aprendre a desenvolupar projectes digitals de comunicació a partir de nous enfocaments (Design Thinking, Open Innovation) i gestionar-los en tots els seus vessants (legalitat, comptabilitat, ètica i deontologia).