L'acreditació AMBA distingeix ara els programes de la UPF-BSM en negocis internacionals i el 'full-time' MBA, sumant-ne un total de sis

18 Mayo - 2022
Classe

L’Associació Internacional de Màsters en Administració d’Empresa (AMBAs & BGA) ha acreditat quatre nous programes de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM), sumant-ne així un total de sis en el rang de màsters i postgraus reconeguts per l’associació. Es tracta de la família de programes en negocis internacionals: el Master of Science in International Business, impartit conjuntament amb ESCI; el Màster en Negocis Internacionals i el Màster en Negocis Internacionals en modalitat online, així com el full-time MBA, que s’oferirà als estudiants a partir del pròxim mes d’octubre.

“Tenir sis programes acreditats per AMBA suposa per a l’Escola la confirmació que la nostra estratègia d’internacionalització va per bon camí”, ha expressat el degà de la UPF-BSM, Llorenç Bagur que, a més, ha considerat que un reconeixement com aquest és una “garantia de qualitat externa que difícilment s’aconsegueix sense comptar amb programes d’excel·lència”.

AMBA ha acreditat la família de programes en negocis internacionals, així com el full-time MBA, que s'oferirà als estudiants a partir de l'octubre

Aquestes noves distincions se sumen a la recentment obtinguda per part d’EQUIS, que posiciona la UPF-BSM com la primera escola de negocis vinculada a una universitat pública de l’Estat a obtenir-la i la situa a només una acreditació (AACSB) d'assolir la triple corona, la màxima distinció internacional.

L’alumnat, beneficiat

“Que un organisme com AMBA certifiqui la qualitat dels nostres programes suposa un valor afegit i prestigi per als nostres estudiants”, ha celebrat el degà. L’obtenció d’aquests segells comporta grans beneficis per a l’alumnat i antics alumnes dels programes distingits, ja que els permet tenir accés a una comunitat internacional amb més de 55.000 estudiants de més de 150 països amb els quals podran teixir xarxes de contacte i continuar desenvolupant la seva carrera.

"Una certificació de qualitat com la d'AMBA cap als nostres programes suposa un valor afegit i prestigi per als nostres estudiants"
Llorenç Bagur, degà UPF-BSM

Així mateix, els estudiants i antics estudiants d’aquests programes podran accedir a una borsa de treball molt més àmplia i internacional.

Certificat AMBA

La UPF-BSM va obtenir l’acreditació AMBA durant el curs 2020-2021, quan se’n va reconèixer la qualitat acadèmica i reputació a partir de l’avaluació dels programes Executive MBA i Master of Science in Management. Tanmateix, no ha estat fins a aquesta mateixa setmana que l’associació ha celebrat l’AMBA & BGA Global Conference for Deans and Directors 2022, en què s’ha fet entrega dels certificats acreditatius.

El degà adjunt de la UPF-BSM, Josep Maria Altarriba, s’ha traslladat a Lisboa per rebre el reconeixement en nom de l’Escola de mans de Steef van de Velde, membre del consell d’AMBA i exdegà de la Rotterdam School of Management. "Calia ampliar la cartera de programes acreditats per AMBA més enllà dels que ja van formar part de la certificació inicial", ha valorat Altarriba, que ha assegurat que la finalitat és "obrir als estudiants de màster que no conformen la família tradicional d'MBA els beneficis que l'associació els ofereix, com l'accés a la seva extensa xarxa de networking o als seus serveis de carreres professionals".

"Calia ampliar la cartera de programes acreditats per AMBA per obrir als estudiants que no conformen la família tradicional d'MBA els beneficis que l'associació ofereix"
Josep M Altarriba, degà adjunt UPF-BSM

En aquesta línia, el degà adjunt ha destacat la importància d'incrementar el nombre de programes acreditats per l'associació per "posicionar-los en l'elit mundial de la seva categoria".

Més enllà del lliurament de les certificacions a les escoles acreditades durant el curs passat, la conferència ha permès abordar en profunditat qüestions d’interès per a les institucions d’educació superior com la innovació docent, el concepte d’aprenentatge per a tota la vida, la sostenibilitat, la diversitat, l’equitat i la inclusió, les aliances internacionals i l’experiència i benestar dels estudiants, entre altres.

Altarriba AMBA
Steef van de Velde, membre del consell d’AMBA i exdegà de la Rotterdam School of Management, entrega el certificat AMBA a Josep Maria Altarriba, degà adjunt de la UPF Barcelona School of Management