La UPF Barcelona School of Management obté l'acreditació AMBA i es posiciona entre les escoles líders de management al món

15 Enero - 2021
  • L'Associació Internacional de Màster en Administració d'Empresa (AMBAs & BGA) reconeix a la UPF-BSM la seva qualitat acadèmica i reputació
  • La UPF-BSM esdevé una de les només sis escoles de negoci de l'estat espanyol a aconseguir el segell AMBA
  • Aquest reconeixement obre la porta a l'Escola a participar en rànquings internacionals de prestigi com ara el QS Business Masters Ranking

façana UPF BSM

La UPF Barcelona School of Management ha obtingut l'acreditació AMBA amb què se'n reconeix la qualitat acadèmica i reputació i la posiciona entre les millors escoles de negoci del món. El segell, a l'abast només de 286 escoles a escala global, sis a escala estatal i tres a la ciutat de Barcelona, és un reconeixement atorgat per l'associació internacional de Màsters en Administració d'Empreses (AMBAs & BGA) amb seu al Regne Unit.

Oriol Amat, degà

"Aquesta acreditació ens ajudarà en el nostre trajecte per esdevenir una escola de management d'abast internacional i amb impacte social", ha celebrat el degà de la UPF-BSM, Oriol Amat, que transmet l'enhorabona "a tot el personal de gestió, professorat, alumnat, alumni i empreses que han participat d'aquesta gran fita". Comptar amb l'AMBA, doncs, suposa un pas més en la internacionalització real de la UPF-BSM. A més, aquest reconeixement obre la porta a la UPF-BSM a participar en rànquings internacionals de prestigi com ara el QS Business Masters Ranking.

La UPF Barcelona School of Management, doncs, suma una de les tres acreditacions internacionals de reconegut prestigi batejades com la triple corona i avança posicions en el seu objectiu d'obtenir-les totes, ja que només hi ha 100 escoles al món que compten amb aquest triple reconeixement. "Estic encantat que la UPF Barcelona School of Management esdevingui un membre de la nostra xarxa global d'escoles de negocis que només inclou les millors: un 2%", ha expressat Andrew Main Wilson, director executiu de l'Associació d'AMBAs i BGA.

Els punts forts de la UPF-BSM

L'AMBA és una acreditació institucional que ha avaluat, en el cas de la UPF-BSM, els programes EMBA i Master of Science in Management. "Amb aquest segell entrem a competir amb el grup dels millors", ha apuntat Susana Domingo, directora de l'EMBA, que ha destacat la rellevància d'aquesta acreditació "en un entorn tan competitiu com el de Barcelona". "Després de 23 edicions de l'EMBA, aquest reconeixement ens permetrà atraure alumnat, professorat i empreses internacionals", afegeix la també cap de l'Àrea Acadèmica d'Estratègia i Emprenedoria.

"Després de 23 edicions de l'EMBA, aquest reconeixement ens permetrà atraure a alumnat, professorat i empreses internacionals"

Susana Domingo, directora de l'EMBA

"Aquesta acreditació és un element més que reforça la llarga trajectòria i reputació del nostre programa", argumenta Anna Torres, codirectora del MSc in Management. Així mateix, Gert Cornelissen, també codirector del programa, confia que la consecució de l'AMBA permetrà "convèncer els millors estudiants perquè s'inscriguin al nostre màster".

Abans d'atorgar-la, l'associació ha dut a terme una avaluació de 360º dels programes esmentats i, en conseqüència, d'altres aspectes del centre com ara la governança, l'estructura organitzativa o la política de recerca i professorat. Per obtenir-la, l'Escola ha treballat i millorat aspectes com el perfil d'admissió, els continguts dels programes, el perfil del professorat o l'experiència de l'alumnat, entre altres.

Anna Torres, codirectora del MSc in Management

Així, segons l'informe final expedit per l'AMBA, els punts forts de la UPF-BSM són el seu vincle de marca amb la Universitat Pompeu Fabra; l'estratègia de canvi i les múltiples iniciatives abanderades pel lideratge del degà Oriol Amat; els avenços en investigació i el focus en recerca aplicada; el caràcter entusiasta i compromès del professorat; el compromís amb la cultura i el benestar planetari; la potent oferta d'Executive Education; la qualitat de les relacions internacionals i opcions de doble grau i el compromís de l'Escola amb les xarxes internacionals i d'acreditació.

Beneficis per a alumnat i alumni

L'obtenció d'aquest segell també comporta grans beneficis per a l'alumnat i alumni dels programes avaluats. D'ara endavant, tindran accés a una comunitat internacional amb més de 55.000 estudiants de més de 150 països on podran treballar la seva xarxa de contacte, continuar desenvolupant la seva carrera i, fins i tot, accedir a la borsa de treball.