Alexander Cossio guanya el primer Premi Alumni UPF-BSM

17 Junio - 2021
Alexander Cossio Gil

Alexander Cossio Gil, alumni del Màster en Creació Literària, ha guanyat el primer Premi Alumni de la UPF Barcelona School of Management amb el seu projecte Monstruos y héreos de mi ciudad. D’un total de 30 candidatures presentades de gran qualitat tècnica i formal, Cossio ha esdevingut el guanyador amb un projecte "amb clar impacte social", segons el jurat.

El projecte es tracta d’un llibre d’aventures per conscienciar grans i petits sobre la importancia de la gestió de residus, el reciclatge, la reutilització i, en general, el benestar planetari. Uns objectius que entronquen amb els de la UPF-BSM.

Cossio és empresari i emprenedor, va estudiar Màrqueting i Administració d'Empreses, però la seva passió és la literatura, per això va decidir cursar el Màster en Creació Literària de la UPF-BSM. Després d'estudiar durant dos anys a la capital catalana, com a treball final va escriure una novel·la. A partir de la seva òpera prima va impulsar una nova branca a dins de la seva empresa, una editorial especialitzada en literatura de marques per fer que les estratègies de companyies i institucions tinguin personalitat i història. Després de diverses publicacions, l'empresa Emvarias – Grupo EPM va atançar-se a l'editorial, d'on va néixer l'univers literari de Linda Calle, la protagonista de Monstruos y héroes de mi ciudad.

"Aquest és un projecte preciós que busca que les criatures aprenguin sobre educació ambiental i com fer entendre conceptes com la reutilització i el reciclatge no només als infants, sinó també a pares i mares, per ajudar a tenir cura del planeta", explica Cossio. El llibre ha tingut una molt bona acollida a les escoles de la ciutat i el seu univers també està creixent en l’àmbit audiovisual i amb esdeveniments presencials. La primera edició ja compta amb 1.000 exemplars i, pel seu gran acolliment, la segona en tindrà 2.000.

La valoració del jurat

El jurat format per la cap de l'Àrea d'Estratègia i Emprenedoria, Susana Domingo, el vicerector de Transferència de Coneixement, Ramon Bastida, i l’alumni i membre del Consell Assessor d’Antics Alumnes, Pere Condom, ha decidit donar el primer premi al projecte pel seu “clar impacte social”.

“La proposta promou la cultura de la higiene, sostenibilitat i del reciclatge entre les criatures a través de la lectura d'històries adaptades. Combina cultura, literatura, impacte a la societat i sensibilització coincidint amb els valors UPF-BSM”, ha valorat el jurat.

“L'autor ha sabut trobar la manera de projectar el seu treball més enllà de l'àmbit acadèmic com a autor del llibre. Té un enfocament innovador, ja que promou un canvi cultural i social a través dels infants i dels contes”, han afegit.

També han tingut en compte que és una col·laboració públic-privada entre l'Ajuntament de Medellín i l'empresa Emvarias - Grupo EPM de gestió de residus: “L’alumni ha sabut trobar aquells partners clau per l'execució de la idea”.

Reconeixement i altaveu

Aquest premi significa “l'alegria de saber que la universitat segueix pensant en les persones que vam passar per allà, és una veu alentadora que diu segueix fent coses diferents, lluitant, emprenent” per al guanyador.

Cossio recomana participar en els premis: "Els alumni de la UPF-BSM hem de creure en el que construïm i aquest premi és una oportunitat de reconeixement i d'altaveu. És una oportunitat que cal prendre i que tothom qui vibra amb l'escola ha de fer seva. Aquest premi és una abraçada de la UPF-BSM que significa molt".

En aquest sentit, els guardons tenen l'objectiu de reconèixer i donar visibilitat a projectes personals o professionals amb impacte social dels exalumnes de la UPF Barcelona School of Management.