Taula rodona

On

Sala Koiné | UPF-BSM

Sant Jordi 2023

Fes clic aquí per inscriure't.

La Diada de Sant Jordi, que se celebra el 23 d'abril en honor al patró de Catalunya, és una exaltació de la cultura i l'amor i s'ha instaurat com una de les cites anuals més importants pel sector literari i editorial. Coincidint, a més a més, amb la mort de dos grans autors de la història de la literatura: Cervantes i Shakespeare, va ser declarat Dia Mundial del Llibre i del Dret d'Autor per la Conferència General de la UNESCO el 1995.

En definitiva, una convivència harmoniosa entre societat civil, empresarial i política amb gran protagonisme d'editors, llibreters i escriptors. Gràcies a l'esforç de tots i totes, Catalunya ha aconseguit convertir Sant Jordi en allò que és actualment: un referent mundial i un exemple de com potenciar la cultura amb una transversalitat exquisida.

Si avui emuléssim Eduardo Mendoza i ens col·loquéssim als peus d'un Gurb que caigués en un Sant Jordi de la Barcelona post pandèmica (i no pre olímpica), podríem afirmar amb relativa vehemència que s'arremolinarien certes impressions al cap: parlem d'un exemple de com divulgar i potenciar la lectura o d'un negoci impecable? Una festa d'editors o d'escriptors? Una gran fita des de la perspectiva literària o del negoci literari? En definitiva, parlem de lectura? O bé parlem de llibres?

Un gresol d'idees que és interessant, un any més, debatre, comentar i compartir per continuar enriquint la que és, sobretot, una de les festes més boniques de l'any.

Per respondre aquestes i moltes altres preguntes, des de la UPF Barcelona School of Management hem organitzat una taula rodona presidida pel periodista català Xavier Graset, coincidint amb el llançament del seu llibre ‘La pausa dels dies’, un dietari de vivències que aplega més de 150 articles dels últims deu anys i on reflexiona sobre els seus petits plaers. A més a més, aquest interessant debat també comptarà amb la participació de ponents de renom en el sector de la cultura, editorial i literari.

Participants taula rodona:

• Xavier Graset. Periodista i escriptor, conductor del programa "Més 324".
  • Dr. Javier Aparicio Maydeu. Catedràtic de Literatura Espanyola i Literatura Comparada. Vicedegà de Cultura de la Facultat d'Humanitats. Creador i director del Màster en Edició de la UPF-BSM. Codirector del Forum Edita.
  • Elisabet Riera. Fundadora i directora de l'editorial Wunderkammer i alumni del Màster en Edició de la UPF-BSM (2015-2016).
  • Marta Cava. Bibliotecària escolar a l'INS Premià de Mar, formadora, prescriptora literària i experta en literatura infantil i juvenil. També col·labora al programa "Tot és comèdia" de la SER Catalunya amb la secció "La biblioteca popular".
  • Modera: Josep Lluís Martí. Comissionat per al Projecte de Benestar Planetari de la UPF i professor del Departament de Dret de la UPF.
  • Presenta: Mathilde Brodu. Coordinadora del programa de Cultura a la UPF-BSM i Assessora de Cultura de la UPF.

Un cop finalitzada la taula rodona, en Xavier Graset procedirà a la signatura del seu nou llibre "La pausa dels dies", en col·laboració amb la llibreria La Central.

On i quan:

Dimecres 19 d'abril a les 12h.

Sala Koiné | UPF-BSM  (C/ de Balmes, 132, 134)