Información para:

Josep Llach Pagés

Senior Lecturer UPF-BSM
Director of the Operations, Technology & Science Department

Josep Llach es Senior Lecturer del departamento de Business & Management Strategy a la UPF Barcelona School of Management. Ingeniero Industrial de formación, dispone de un Máster en Business Innovation and Technology Management y de un doctorado europeo con estancia de investigación a la Jonköping International Business School (Suecia). También ejerce de profesor agregado a tiempo parcial en la Universitat de Girona, donde previamente había sido profesor e investigador, y había ocupado varios cargos de gestión.

Su investigación se sitúa principalmente en el ámbito de la organización de empresas. En concreto, estudia el impacto de la implementación de diferentes tipologías de...

• Operations, Technology & Science

• Doctor por la Universitat de Girona en el programa de Derecho, Economía y Empresa

Profesor/a

• Máster Universitario en Supply Chain Management, Tecnología y Sostenibilidad

• Director of the Operations, Technology & Science Department - UPF Barcelona School of Management
  • Profesor, Operations, Technology & Science - UPF Barcelona School of Management
  • Profesor - Universitat de Girona

Actividad Investigadora y transferencia

• PALAU PINYANA, E., LLACH PAGÉS, J., BAGUR FEMENÍAS, L. (2023). Mapping enablers for SDG implementation in the private sector: a systematic literature review and research agenda. Management Review Quarterly.
  • SERRANO-GARCÍA, J., LLACH PAGÉS, J., BIKFALVI, A., ARBELÁEZ-TORO, J. J. (2023). Performance effects of green production capability and technology in manufacturing firms. Journal of Environmental Management.
  • BAGUR FEMENÍAS, L., LLACH PAGÉS, J., BUIL, M. (2023). BS-QUAL: Measuring student perceptions of service quality in business schools, an exploratory study. Tertiary Education and Management.
  • BAGUR FEMENÍAS, L., LLACH PAGÉS, J., ELVIRA BENITO, O., BUIL FABREGÀ, M. (2023). Sustainability practices and student satisfaction in business schools: the role of notoriety and internationalization. Intangible Capital.
  • LLACH PAGÉS, J., VILA-BRUNET, N., MANRESA, A. (2023). Which antecedents contribute most to the loyal behaviour of online second-hand market shoppers? International Journal of Quality and Reliability Management.
  • LLACH PAGÉS, J., OLIVERAS VILLANUEVA, M., PERRAMON COSTA, J. (2022). Impact of service quality and environmental practices on hotel companies: An empirical approach. International Journal of Hospitality Management.
  • LLACH PAGÉS, J., SARTAL, A., LEON-MATEOS, F. (2022). “Do technologies really affect that much? exploring the potential of several industry 4.0 technologies in today’s lean manufacturing shop floors”. Operational Research: an international journal.
  • LLACH PAGÉS, J., CASADESUS, M. (2022). Degree of Standardization and Innovation Capability Dimensions as Driving Forces for Innovation Performance. Quality Innovation Prosperity.
  • LLACH PAGÉS, J., SERRANO GARCÍA, J., BIKFALVI, ANDREA, A., ARBALÁEZ TORO, J. J. (2022). Capabilities and organisational dimensions conducive to green product innovation: evidence from Croatian and Spanish manufacturing firms. Business Strategy and the Environment.
  • LLACH PAGÉS, J., SERRANO GARCÍA, J., BIKFALVI, ANDREA, A., ARBALÁEZ TORO, J. J. (2021). Orchestrating capabilities, organizational dimensions and determinants in the pursuit of green product innovation. Journal of Cleaner Production.
  • MARIMON VIADIU, F., MAS MACHUCA, M., LLACH PAGÉS, J. (2021). Making the long and adventurous journey from quality to loyalty. Total Quality Management and Business Excellence, España.
Cargar más (10/30)
  • LLACH PAGÉS, J. (2015). Business model design for university technology valorisation. INTED2015.