Fernando Garcia Benavides

Full Professor UPF
Director Acadèmic

Fernando García Benavides és Doctor per la Universitat d'Alacant. És Director Acadèmic del Postgrau Online en Salut Pública de la UPF Barcelona School of Management.

Fernando és Catedràtic de Salut Pública de la Universitat Pompeu Fabra, i Professor als graus de Medicina, Biologia Humana i Relacions Laborals d'aquesta institució, i professor adjunt de la University of Texas School of Public Health. Ha dirigit el Centre d'Investigació en Salut Laboral (CISAL) de la Universitat Pompeu Fabra, on actualment treballa com a investigador sènior, i ha estat editor de la revista Arxius de Prevenció de Riscos Laborals (MEDLINE) des de la seva fundació....

• Operations, Technology & Science

• Doctor, Ciències de la Salut, Altres
  • Llicenciat / Títol de grau, Ciències de la Salut, Altres (Medicina i cirurgia)

Director/a

• Diploma d’Especialització en Salut Pública -incompany

• Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management
  • Director Centre Recerca - Centre d'Investigació en Salut Laboral

Actividad Investigadora y transferencia

• AYALA-GARCIA, A., GARCIA BENAVIDES, F., SERRA, L. (2023). Labour market participation after sickness absence due to cancer: a dynamic cohort study in Catalonia (Spain). BMC Public Health.
  • GARCIA BENAVIDES, F., RAMADA, J. M., DELCLÓS GOMEZ-MORÁN, C., SERRA, C. (2023). COVID-19, es el momento de su reconocimiento pleno como enfermedad profesional. Archivos de Prevención de Riesgos Laborales.
  • DÍAZ, A., UTZET, M., MIRABENT, J., DIAZ, P., RAMADA, J. M., SERRA, C., GARCIA BENAVIDES, F. (2023). Workplace aggression against healthcare workers in a Spanish healthcare institution between 2019 and 2021: The impact of the COVID-19 pandemic. Frontiers in Public Health, Suiza.
  • UTZET, M., AYALA-GARCIA, A., GARCIA BENAVIDES, F., BASAGAÑA, X. (2023). Extreme temperatures and sickness absence in the Mediterranean province of Barcelona: An occupational health issue. Frontiers in Public Health, Suiza.
  • GARCIA BENAVIDES, F., BORRELL THIO, C. (2023). La necesaria vinculación universitaria de los profesionales de salud pública. Gaceta Sanitaria.
  • GAYÁ PÉREZ, H., TORRES ORDÓÑEZ, M. B., DÍAZ, P., RAMADA, J. M., SERRA, C., GARCIA BENAVIDES, F. (2023). Estimación económica de una muestra de casos de enfermedad profesional confirmados por el Instituto Nacional de la Seguridad Social atendidos en el Parc de Salut Mar, 2014-2021. Archivos de Prevención de Riesgos Laborales.
  • OTROS , O., GARCIA BENAVIDES, F. (2022). Medida de la precariedad laboral en Centroamérica: propiedades psicométricas en base a la II Encuesta Centroamericana de Condiciones de Trabajo y Salud. Archivos de Prevención de Riesgos Laborales.
  • UTZET SADURNI, M., GARCIA BENAVIDES, F., OTROS , O. (2022). Propuesta de un índice que resume las medidas preventivas no farmacológicas adoptadas frente al SARS-CoV-2 en las empresas, el caso del Parc de Salut Mar (Barcelona). Archivos de Prevención de Riesgos Laborales.
  • SILVA-PEÑAHERRERA, M., SANTIÁ, P., GARCIA BENAVIDES, F. (2022). Informal Employment and Poor Mental Health in a Sample of 180,260 Workers from 13 Iberoamerican Countries. International Journal of Environmental Research and Public Health.
  • GARCIA BENAVIDES, F., VIVES, A., ZIMMERMAN, M., SILVA-PEÑAHERRERA, M. (2022). Exceso de mortalidad en población en edad de trabajar en nueve países de Latinoamérica, año 2020. Revista Panamericana de Salud Pública, Estados Unidos.
  • PELEGRÍ, A., SERRA, C., RAMADA, J. M., PALMA-VÁSQUEZ, C., GARCIA BENAVIDES, F. (2022). Waiting time from identification to recognition an occupational disease in Spain. Gaceta Sanitaria.
Cargar más (10/45)