Carles Pont Sorribes

Associate Professor UPF
Director Acadèmic

Carles Pont Sorribes és Doctor en Comunicació Social, Màster en Comunicació Social i Llicenciat en Periodisme i Ciències de l'Educació. És el Director Acadèmic del Màster en Comunicació Política i Institucional de la UPF Barcelona School of Management.

Carles és Vice-Degà i Director del Grau de Periodisme de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. És professor i investigador al Departament de Comunicació de la mateixa institució. Com a investigador està especialitzat en el camp de la comunicació política i l'opinió pública, la comunicació de risc i crisi, així com en l'àmbit del periodisme. Ha realitzat nombres contribucions científiques,...

• Management, Law, Society & Humanities

• Doctor en Comunicació Social
  • Llicenciat en periodisme
  • Diplomat en Ciències de l'Educació

Director/a

• Màster en Comunicació Política i Institucional

• Director Acadèmic - UPF Barcelona School of Management

Actividad Investigadora y transferencia

• MARTÍ DANÉS, A., BESALÚ CASADEMONT, R., PONT SORRIBES, C., GÓMEZ-PUERTAS, L. (2023). Analysis of news credibility in the digital press. Source types have a limited effect, while age, gender, and education are differential factors. Journalism, Estados Unidos.
  • CUARTIELLES CUARTIELLES, R., RAMON-VEGAS, X., PONT SORRIBES, C. (2023). Retraining fact-checkers: The emergence of ChatGPT in information verification. El profesional de la información.
  • CASTELLS-FOS, L., LOPEZOSA GARCÍA, C., CODINA BONILLA, L., PONT SORRIBES, C. (2023). Reputación, visibilidad y fidelización de audiencias de medios: una propuesta operativa desde la academia. Estudios sobre el mensaje periodístico.
  • PERALES-GARCÍA, C., MESEGUER-MAÑÁ, D., XICOY-COMAS, E. (2022). Framing the Catalan Conflict: A Decade of in the International Media. American Behavioral Scientist.
  • CASTELLS-FOS, L., PONT SORRIBES, C., CODINA BONILLA, L. (2022). La sostenibilidad de los medios a través de los conceptos de engagement y relevancia: scoping review. Doxa Comunicación.
  • SUAU GOMILA, G., RODRÍGUEZ, M. M. (2022). Twitter como herramienta de comunicación de emergencias: análisis de los perfiles institucionales y propuestas de mejora a partir de los atentados de Barcelona y Cambrils de 2017. Estudios sobre el mensaje periodístico.
  • CASTELLS-FOS, L., CODINA BONILLA, L. (2022). La sostenibilidad de los medios a través de los conceptos de engagement y relevancia: scoping review. Doxa Comunicación.
  • PONT SORRIBES, C. (2021). The Spanish-Catalan political crisis as represented in the UK, French and German press. ESSACHESS - Journal for Communication Studies.
  • PONT SORRIBES, C. (2021). Credibility of Digital Political News in Spain: Comparison between Traditional Media and Social Media. Asia Europe Journal: intercultural studies in the social sciences and humanities.
  • CODINA BONILLA, L., PONT SORRIBES, C., BESALÚ, R. (2020). WhatsApp como canal de información política en España: credibilidad, perfil de usuarios y compartición de contenidos. El profesional de la información.
  • PONT SORRIBES, C. (2020). The invisibility of social movements in international press coverage of the Catalan sovereignty process. Scottish Affairs, Gran Bretaña.
Cargar más (10/15)
  • PONT SORRIBES, C. (2022). El impacto del engagement y el futuro de la empresa periodística. McGraw Hill.
  • PONT SORRIBES, C. (2022). Risk and News.. SAGE Publications.
  • PONT SORRIBES, C. (2020). Comunicación política en tiempos de coronavirus. Càtedra Ideograma - UPF de Comunicació Política i Democràcia, España.
  • PONT SORRIBES, C. (2018). La Transición de la prensa: el comportamiento político de diarios y periodistas. Publicacions de la Universitat de València, España.
  • PONT SORRIBES, C. (2018). Un ejercicio colectivo de memoria profesional. Publicacions de la Universitat de València, España.
  • PONT SORRIBES, C. (2018). Análisi de la presència i construcció del relat del context sociopolític de Catalunya (2010-2015) a la premsa internacional. Institut d'Estudis de l'Autogovern.