Postgrau en Creació de Continguts i Noves Narratives Digitals

Fi de programa:
15 març 2022
Horari:

Període presencial: del 4 de febrer al 9 de març.
Període a distància: del 10 de març al 16 de maig.

Crèdits ECTS:
Modalitat:
Preu:

El Postgrau en Noves Narratives Digitals de la Barcelona School of Management de la UPF et proporciona els coneixements, els recursos i la informació més avançada en el camp del disseny i de la producció de narratives digitals. Et permetrà exercir al màxim nivell algunes de les noves professions que tenen més demanda en la actualitat: productor/a guionista (showrunner), comunicador/a digital, arquitecte/a transmèdia, influenciador/a (influencer), guionista de projectes de ficció i no ficció, contacontes (storyteller), gestor/a de comunitats (community manager), dissenyador/a d’experiències interactives o creador/a digital.

El programa comprèn els continguts essencials d’aquest nou àmbit professional, que no para de créixer gràcies al desenvolupament exponencial de les plataformes digitals i de les xarxes socials. Durant el curs et formaràs en les tècniques més efectives per a la narració d’històries, úniques o serials, i per mitjà de classes pràctiques, aprendràs a dissenyar canals, perfils, vídeos i històries per destacar a YouTube, al Facebook, a l’Instagram, al Twitter, al TikTok i en d’altres plataformes de difusió de continguts. El programa compta amb la implicació d’alguns dels escriptors, guionistes i creadors digitals més destacats d’Espanya i d’Amèrica Llatina.

El Postgrau en Noves Narratives Digitals es dirigeix a graduats en Humanitats, Periodisme, Comunicació, Màrqueting, Publicitat, Disseny Gràfic o Belles Arts. Es dirigeix també a creadors digitals, narradors professionals, guionistes i escriptors, a persones amb vocació d’influencers i, en general, a professionals de l’àmbit de la comunicació, del màrqueting i de la publicitat que vulguin actualitzar els seus coneixements.

Si en acabar el programa vols continuar la teva formació en tècniques d’escriptura creativa, podràs convalidar 12 crèdits del Màster en Creació Literària.

Per què aquest programa?

1. Perquè és un programa pioner que et formarà com a creador/a digital i com a narrador/a d’històries transmèdia en un moment en què la demanda d’aquesta mena de perfils professionals no para de créixer, tant en l’àmbit de les indústries creatives i informatives com en l’àmbit de la generació de continguts per a publicitat i màrqueting.
  2. Perquè tindràs com a professors alguns dels creadors i gestors digitals més importants d'Iberoamèrica, com ara Hernán Casciari, Sheila Blanco, Manuel Bartual, Javier Olivares, Verónica Ruiz del Vizo, Emma Rodero, María Jesús Espinosa de los Monteros, Diego Enrique Osorno o Xavi Robles.
  3. Perquè el programa està dirigit per Jorge Carrión, que a més d’escriptor de prestigi, crític cultural del The New York Times i codirector del Màster en Creació Literària de la BSM-UPF, és expert en sèries de televisió i guionista de còmic, podcasts i projectes expositius.
  4. Perquè et donarem les eines creatives i la informació pràctica per tal que siguis capaç de dissenyar els teus projectes digitals i narratius personals i, també, de cercar estratègies per produir-los, difondre’ls i monetitzar-los.

• Introduir l’alumnat en el disseny d’estructures narratives.
  • Facilitar eines tecnològiques i creatives a l’alumnat.
  • Dotar els alumnes dels coneixements teòrics i pràctics per tal que puguin crear les seves pròpies històries i els seus propis relats digitals.
  • Donar les claus per entendre el nou ecosistema mediàtic, que es caracteritza pel predomini de plataformes de continguts com ara Netflix, HBO, Movistar, Spotify o Storytel i de xarxes socials com, per exemple, Facebook, YouTube, Twitter, Instagram o TikTok, per a les quals treballen, directament o indirectament, milers de creadors i de productores de diverses dimensions.
  • Crear un projecte personal i cercar la millor manera de fer que esdevingui real i exitós.