Xavier Marcet: Necessitem líders que inspirin. Els líders que només imiten són inconsistents'

26 Septiembre - 2019
  • Xavier Marcet va impartir la lliçó de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2019-20 de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra
  • 'Una escola ha de tenir impacte', va dir el rector Jaume Casals. 'Hem de tenir clar en quina mesura aprofitem els coneixements amb impacte, per una banda, i amb valor intrínsec, per altra'

Internet ho va canviar tot als anys 90, el Big Data als 2000 i la Intel·ligència Artificial està canviant el futur. 'Aquí tots tenim un repte i és la capacitat d'adaptació i sense aquesta adaptació, ens costarà defensar les nostres posicions com a professionals. Ja no n'hi ha prou amb els coneixements, cal aprendre a desaprendre i a innovar. Allò consistent en un món que canvia ràpid és l'adaptació'. Xavier Marcet va ser molt contundent en la seva ponència de l'acte inaugural del curs acadèmic 2019-20 a la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. Marcet mesura cada paraula. Cadascuna de les seves frases comporta una reflexió profunda. Com a professor d'estratègia i lideratge a la UPF Barcelona School of Management no es cansa d'insistir als seus estudiants sobre la necessitat de tenir una actitud transformadora que els permeti sincronitzar les capacitats amb les noves oportunitats.

Amb l'auditori a vessar i amb la sala Versa i Koiné plena, seguint l'acte per streaming, s'evidenciava que la lliçó de Marcet era molt esperada. Autoritats acadèmiques, professors, personal de l'UPF Barcelona School of Management i estudiants van escoltar atents al president de la consultora Lead to Change, especialitzada en innovació estratègica amb oficines a Barcelona, ​​Boston i Santiago de Xile. Empreses com HP, Sony, Repsol, Agbar, Seat, Telefónica, Caixabank o els Laboratoris Esteve, i fins i tot institucions com la Universitat d'Oxford o el Govern d'Espanya, han confiat en la seva visió estratègica en temes d'innovació. 'La innovació no és difícil, és molt difícil, però una empresa sense innovació és una empresa temerària", assenyalà Marcet.

'Heu d'aprendre de la gent que us faci anar cap amunt, líders que us inspirin i fomentin l'actitud transformadora. Els líders que només imiten són inconsistents'. Per a Marcet, la transformació té tres potes: innovació, transformació digital i agilitat. I va animar a tots els presents a atrevir-se a innovar. 'A innovar sense preguntar', va dir.

El missatge del professor Marcet s'alinea amb la proposta de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. 'A la UPF Barcelona School of Management potenciem el pensament creatiu i crític, el sentit social, la mentalitat analítica i l'autoconeixement. Per això, generem activitats fora de les aules, amb temes transversals que ompliran la vostra motxilla de cultura i coneixement', els avançava el degà de la UPF Barcelona School of Management, el catedràtic Oriol Amat. La UPF Barcelona School of Management defensa la cultura i les humanitats com a context per al debat, les idees i la millor comprensió del món contemporani. 'Som una escola amb vocació de ser diferents, de formar i transformar i centrats en la transferència de coneixement i el benestar planetari'.

El comissari d'estratègia del grup UPF, Carles Ramió, va insistir: 'Estem en un procés de canvis disruptius i així es reflecteix també en el sector de l'educació. És per això que és tan important formar-se en el pensament holístic i integral ponderat per la tecnologia i les humanitats'. A tot això, el rector de la UPF, Jaume Casals, afegí: 'Una escola ha de tenir impacte. Hem de tenir clar en quina mesura aprofitem els coneixements amb impacte, d'una banda, i amb valor intrínsec, per un altra'. El doctor Casals va animar els estudiants a ser autèntics i treure el millor de si mateixos, potenciant els seus talents interns. 'El que és rebut, depèn de qui el rep. Aquest és un lema escolàstic que diu una gran veritat que hem de tenir molt en compte".

La inauguració del curs acadèmic va comptar també amb el lliurament de premis als millors Projectes o Treballs Finals de Màster o Postgrau del curs anterior i l'actuació de la Coral de la UPF que va posar el punt final a l'acte interpretant el tradicional Gaudeamus.

Fotos de l'acte inaugural

Vídeo de l'acte inaugural