La UPF-BSM, reconeguda com a “escola transformadora” a la Positive Impact Rating Edition 2021

23 Junio - 2021
Alumnes UPF-BSM

La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha estat reconeguda pel seu impacte social i els seus èxits en sostenibilitat en el Positive Impact Rating (PIR), classificació internacional que avalua l’impacte social de les escoles de negoci a partir de la valoració dels estudiants.

La UPF-BSM hi ha participat per primera vegada i ha assolit directament el nivell 4 de 5, que la reconeix com a “escola transformadora” i la situa entre les millors escoles de negocis del món, com ara EADA i Esade a escala estatal o Aalto University School of Business a escala internacional.

El director general de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra, valora els resultats molt positivament: "Estem molt contents del reconeixement del PIR perquè aquest és un nou pas endavant cap al nostre objectiu de ser una World Class School of Management que aporti a la nostra comunitat i als nostres estudiants les millors eines per resoldre els problemes de la societat, en el sector públic, privat i en el tercer sector. Els resultats obtinguts mostren que la UPF-BSM forma part del grup d’escoles de management transformadores, amb una clara vocació de generació d’impacte positiu, i amb uns resultats i progressos importants en diferents dimensions de l’impacte".

En total, enguany han participat 47 escoles de negocis de 21 països de tot el món. Els resultats es van presentar al Fòrum Mundial de l’ONU dels Principles for Responsible Management Education (PRME).

Sobre el PIR

El PIR és una qualificació realitzada per estudiants i per a estudiants. Per segon any, estudiants de tot el món han avaluat les seves escoles de negocis en base al seu impacte positiu al món i a la societat, que va més enllà de la seva contribució als negocis i a l’economia.

Els estudiants han valorat positivament com la UPF-BSM aborda els reptes socials i sostenibles i prepara els seus alumnes per ser líders empresarials responsables. Participar en el PIR demostra el valor que la UPF-BSM atorga als comentaris i la veu dels estudiants.

L’enquesta de valoració fa als estudiants 20 preguntes en set dimensions d’impacte rellevants dins de tres àrees: Dinamitzar, Educar i Participar. La puntuació PIR global s’utilitza per situar les escoles en cinc nivells. Així, les escoles de negocis disposen d’un indicador d’impacte social i poden fer servir el PIR com a eina de millora.

Katrin Muff, presidenta de la Positive Impact Rating Association, ha declarat que: “El PIR està dissenyat com una eina per millorar i transformar l'educació empresarial. Permet a les escoles entendre què és un impacte positiu per a la societat, segons els seus estudiants. El PIR destaca el potencial de millora, fins i tot per a les escoles líders".

El PIR va ser creat per experts d’escoles de negocis juntament amb ONG mundials: WWF, Oxfam i el Pacte Mundial de les Nacions Unides. Les associacions internacionals d’estudiants oikos, AIESEC i Net Impact també formen part del PIR, que compta amb el suport de VIVA Idea i Fehr Advice.