Tres màsters de la UPF-BSM, entre els millors segons QS Business Masters Ranking 2024

25 Octubre - 2023
  • El MSc in Management entra per primera vegada en el rànquing i segueix així la senda del MSc in Màrqueting i el MSc in Finance and Banking, els altres dos programes ranquejats l’any 2023.
  • Segons QS, els tres màsters de la UPF-BSM destaquen, principalment, pel seu lideratge en recerca, la diversitat a les aules i el temps de retorn d'inversió a l'alumnat.

Barcelona, 25 d’octubre de 2023. La UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) ha classificat a tres dels seus màsters entre els millors d'Espanya segons el QS Business Masters Ranking 2024, millorant els seus resultats respecte a l'edició de l'any passat.

D'una banda, QS ha classificat al MSc in Management, emmarcat en l'àrea de Management del rànquing. El programa, que està dirigit per Javier Gómez Biscarri i Anna Torres, ha aconseguit entrar per primera vegada en la seva història en el rànquing.

En segon lloc, ens trobem amb el MSc in Marketing, emmarcat en l'àrea de Marketing del rànquing, que està dirigit per dirigit per Antonio Ladrón de Guevara. En el rànquing, el màster de l'Escola millora posicions respecte a l'any passat.

En tercer lloc, QS ha rankeado al MSc in Finance and Banking, emmarcat dins de l'àrea de Finance del rànquing. Dirigit per Albert Banal Estañol, manté posicions en l'àrea de finances.

A l'Estat, el rànquing està liderat en les tres categories per IE Business School i ESADE Business School.

En l'anàlisi per atributs i variables, el ranquejador internacional destaca als màsters de la UPF-BSM especialment en les categoria de “Diversitat”, gràcies a la paritat en el claustre dels seus programes i la internacionalització del seu alumnat; la de “Lideratge acadèmic”, recolzat en l'activitat investigadora de la institució i el seu reconeixement entre els principals líders i institucions acadèmiques que participen en el rànquing; i la seva fortalesa en el ”Retorn de la inversió”, que duen a terme els estudiants que realitzen el programa, la qual cosa incideix en la visibilitat de la seva comunitat d'antics alumnes, i el servei del departament de Carreres.

El Director General de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra, destaca que “tanquem el cicle de rànquings de l'any amb un nou èxit que apuntala l'estratègia global d'internacionalització que vam posar en marxa fa uns anys. Estem especialment orgullosos de veure com un dels principals rànquings mundials continua reconeixent als programes clau del nostre portafolis, la qual cosa ens ajuda a continuar treballant en processos de millora contínua que facin créixer la reputació de l'Escola”.

Estratègia d’internacionalització

Els resultats del rànquing de QS se sumen als últims reconeixements de l'Escola, com el QS Executive MBA rànquing del passat mes de juliol, o l'entrada per primera vegada en el rànquing “Executive Education Custom 2023” del Financial Times el mes de maig passat, entre altres. Aquest procés de millora contínua s'emmarca dins de l'estratègia d'internacionalització i transformació de l'Escola, que va arrencar l’any 2021 amb l'obtenció d'acreditació AMBA, i va tenir una segona fita al 2022 amb l'obtenció d'ICS, sent la primera escola de negocis vinculada a una universitat pública que l'obté. A llarg termini, el principal objectiu és obtenir la “Triple Crown” i entrar així en el grup d'escoles de negocis més prestigioses a nivell mundial.

Metodologia del QS Business Masters Ranking

L'edició 2024 ha tingut en compte un total de 206 escoles ranquejades, 771 màsters, 61.005 nominacions d'ocupadors i 48.166 nominacions acadèmiques. La metodologia que s'ha utilitzat per a calcular la puntuació total ha estat aplicar un pes del 35% a la categoria d'ocupabilitat, un 20% a la de lideratge intel·lectual, també un 20% a la de valor per diners, un 15% a la d'ingressos dels alumni, i un 10% a la de diversitat. L'objectiu d'aquesta metodologia és afavorir aquells programes que comptin amb vincles sòlids amb la indústria, bons retorns professionals i que ofereixin un gran valor als seus alumnes.

alumna UPF-BSM en nuestro Auditorio de Barcelona