Transformació educativa, el nou tema de debat a Quorum

13 Marzo - 2019

La nova edició del Quorum, l'espai de debat i reflexió de la UPF Barcelona School of Management, ha posat el focus del debat acadèmic en la transformació educativa.

El sociòleg Zygmunt Bauman en el seu llibre Els reptes de l'educació en la modernitat líquida assenyala: "El canvi actual no és com els canvis del passat. En cap altre punt d'inflexió de la història humana els educadors van haver d'afrontar un desafiament estrictament comparable al que ens presenta la divisòria d'aigües contemporània. Encara hem d'aprendre l'art de viure en un món sobresaturat d'informació. I també hem d'aprendre l'art encara més difícil de preparar les pròximes generacions per viure en semblant món".

El repte és immens. Les noves tendències en educació apunten a un canvi d'actitud. No n'hi ha prou amb saber, també cal saber fer. No n'hi ha prou amb el coneixement, també cal actuar. Per això cal ensenyar a desenvolupar capacitats noves i millors: el pensament crític, la capacitat d'anàlisi, la resolució de reptes complexos, el treball en equip… Com hem d'ensenyar la creativitat? Com hem d'ensenyar a comprendre?

Sens dubte, el debat educatiu requereix inevitablement una profunda reflexió. En aquesta edició del Quorum, hem obert el debat sobre els reptes i desafiaments de l'educació contemporània.

En aquest número, comptem amb l'opinió de diferents experts que ens ofereixen el seu punt de vista:

• Oriol Amat, degà de la UPF Barcelona School of Management
Toni Aira, codirector del Màster en Comunicació Política i Institucional
Javier Aparicio Maydeu, delegat de Cultura de la UPF i director del Màster en Edició
• Joan Francesc Cànovas, director del Màster en Direcció de Comunicació
• Frederic Amat, artista visual i creador del logotip de la UPF Barcelona School of Management
• Luz Parrondo, directora del postgrau en Blockchain i altres Tecnologies DLT
• Manel Jiménez, professor de Comunicació i director de Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement de la UPF

Accedir a Quorum

També et pot interessar:
El nou model educatiu, l'aposta de la UPF Barcelona School of Management per a Fira Futura
Com influeix el disseny de l'aula en el procés d'aprenentatge?