Transformació digital: tres casos d'èxit a Espanya

18 Mayo - 2016
  • Una jornada de la UPF Barcelona School of Management analitzarà els casos de Nestlé i el seu Global Digital Hub, el projecte NewsKids, guanyador de la Beca Google d'Innovació, i del Banc Sabadell
  • La jornada estarà dirigida per Genís Roca, fundador de RocaSalvatella i codirector del postgrau en transformació digital de les organitzacions de la UPF

Transformar-se digitalment o morir. El Grup Nestlé ha decidit emprendre la carrera en transformació digital i per això ha creat el Global Digital Hub per a, des de Barcelona, donar servei a totes les Companyies del Grup a nivell mundial. Aquest hub té com a principal objectiu el disseny, construcció, implementació i manteniment de totes les plataformes digitals amb les que Nestlé es comunicarà amb el consumidor a nivell mundial.

'La digitalització ofereix múltiples possibilitats de desenvolupament a negocis i empreses. Moltes són conscients, però poques s'atreveixen a emprendre el repte digital. Quan es parla de transformació digital es tendeix a pensar exclusivament en el comerç electrònic. Però el canvi va molt més enllà. Es tracta d'una transformació profunda, que afecta la totalitat de la cadena de valor d'una companyia'. Genís Roca, fundador de RocaSalvatella i codirector del Postgrau en Transformació Digital de les Organitzacions de la UPF Barcelona School of Management, és un dels màxims experts a Espanya.

Aquest postgrau neix per al curs acadèmic 2016/2017 precisament per la manca de formació de professionals que afrontin el paradigma digital que afecta les empreses i institucions, tant a nivell estratègic com operatiu. No es tracta d'abordar la digitalització de continguts o el màrqueting digital, sinó de trencar barreres internes i donar el salt per abordar la transformació digital de forma estratègica i saber anticipar-se a les amenaces així com visualitzar les noves oportunitats originades pel fenòmen digital.

El cas Nestlé, el cas NewsKids, guanyador de la Beca Google d'Innovació, i el Banc Sabadell són tres excel·lents exemples de cultura digital que s'abordaran en la jornada sobre Transformació Digital de les Organitzacions, organitzada per la UPF Barcelona School of Management el proper 26 de maig. Genís Roca, Joan Francesc Cánovas i Cristina Ribas, com a directors del postgrau, dirigiran la sessió en la qual participaran també Amets Uriarte, del Digital Acceleration Team Nestlé Spain; Eva Domínguez de Newskids i Carles Clua, director de Transformació Comercial de Banc Sabadell.

La digitalització obliga a una completa transformació de l'organització i la cultura de les companyies. Un pas que a Espanya no han donat encara la majoria d'empreses ni organitzacions. Un estudi elaborat per l'Institut de l'Economia Digital (ICEMD) i la consultora Millward Brown constata que només el 19% de les empreses a Espanya són realment digitals. 'El procés de transformació digital de les organitzacions i els negocis requereix un enfocament global i no només centrat en els negocis basat en internet. Els canvis es produeixen en la societat de forma transversal i afecten les organitzacions en el seu conjunt i no només en l'àmbit de la comunicació sinó de manera integral, des de el seu funcionament operatiu fins a la mateixa missió, valors i models de negoci presents i futurs' , explica Cristina Ribas, directora del Postgrau en Transformació Digital de les Organitzacions de la UPF Barcelona School of Management.

Dia: 26 de maig
Lloc: UPF Barcelona School of Management
Hora: 18.00h
Programa:

• Benvinguda: Carme Martinell, directora general de la UPF Barcelona School of Management.
  • Introducció: Genís Roca, codirector del Postgrau en Transformació Digital de les Organitzacions i soci fundador de RocaSalvatella.
  • Cas 1: Visió Estratègica en el sector dels Mitjans de Comunicació. Eva Domínguez, guanyadora de la Beca Google d'Innovació pel seu projecte NewsKid, diari en realitat augmentada per a infants, i professora del Postgrau en Transformació Digital de les Organitzacions.
  • Cas 2: L'impacte digital en el negoci bancari. Carles Clua, director de Transformació Comercial de Banc Sabadell.
  • Cas 3: Canvi cultural de l'organització emmarcat en el projecte Global Digital Hub que Nestlé ha instal·lat a Barcelona com a part de l'estratègia de transformació digital de la companyia. Amets Uriarte, Digital Acceleration Team Nestlé Spain.
  • Cloenda: Joan Francesc Cánovas i Cristina Ribas codirectors delPostgrau en Transformació Digital de les Organitzacions.

Confirma aquí la teva assistència.