La Summer School de la UPF-BSM aborda les noves tendències en management, lideratge i emprenedoria

16 Julio - 2021
summer school

El moment actual està marcat per tres grans crisi: la climàtica, l'econòmica i la sanitària. En aquest context, la UPF Barcelona School of Management ha ofert a través de la seva Summer School una sèrie de conferències i tallers per abordar els reptes a què s'enfronten els nous lideratges postpandèmia i per descobrir les últimes tendències en management i emprenedoria.

"El bon lideratge, la tenacitat i la correcta gestió dels equips i del temps son imprescindibles per a la transformació de les organitzacions", ha vaticinat el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Oriol Amat, que ha inaugurat la primera de les sis sessions matinals de la Summer School: Rethinking Management amb la ponència "Transformació ràpida en les organitzacions: accelerar el canvi". Davant la presència del director general de la UPF-BSM, José M. Martínez-Sierra, Amat ha presentat la metodologia de canvi de les organitzacions en 90 dies basada en la teoria de Benham Tabrizi i ha conversat amb Dirk Büscher, gerent sènior de Grífols Innovation and New Technologies.

"El bon lideratge, la tenacitat i la correcta gestió son imprescindibles per a la transformació de les organitzacions

Precisament la innovació ha estat un dels eixos centrals de l'Entrepreneurship Summer School, la programació de tardes de l'escola d'estiu que ha permès conèixer les novetats en emprenedoria i innovació empresarial, tècniques d'inbound màrqueting i de màrqueting multicanal, així com estratègies de finançament i d'emprenedoria centrades en startups. Les ponències i tallers, que s'han pogut seguir en línia, s'han celebrat, de fet, a Barcelona, ciutat que compta amb un dels ecosistemes d'empreses emergents més actius d'Europa

Un management centrat en els reptes de la societat

Les estratègies comercials i la presa de decisions sovint no disposen d'una opció correcta o incorrecta. En aquest sentit, les sessions de la Summer School: Rethinking Management han posat el focus en la capacitat d'anàlisi en profunditat dels pols oposats per trobar respostes útils als grans reptes als quals s'enfronta la societat.

De fet, cadascuna de les sessions ha comptat amb la participació d'un ponent destacat que, després d'exposar la seva tesi, ha debatut amb un contraponent les seves idees. En el cas d'Alfons Cornella, fundador de l'Institute of Next, que ha conversat amb Amadeo Jensana, director de programes econòmics de Casa Àsia, sobre com "Entendre la nova Xina"; Per la seva banda, el president d'LTC Lead to Change, Xavier Marcet, ha analitzat les "Fal·làcies del management".

La Summer School ha ofert una sèrie de conferències i tallers per als nous lideratges postpandèmia i per descobrir les últimes tendències en management i emprenedoria

Ernest Quingles, vicepresident d'Epson Europa i director general a França, Espanya i Portugal ha explorat amb Arnau Queralt, director del consell assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) de Catalunya com "Competir amb estratègies de sostenibilitat" i, encara en clau sostenible, el vicedegà d'Executive Education de la UPF-BSM, s'ha preguntat juntament amb Meritxell Arús, directora de Màrqueting i Comunicació a Schneider Electric Iberia i alumni UPF "Màrqueting i Sostenibilitat: l'estranya parella?"

Després de quatre dies de ponències, el director de la Càtedra en Finances Sostenibles de la UPF-BSM, Marcos Eguiguren, ha tancat la Summer School: Rethinking Management amb una conferència sobre "Diners i sensibilitat", juntament amb Olga Vysokova, professional del sector financer i bancari amb una àmplia experiència al Regne Unit i Rússia i cofundadora de Global Next Gen Community.