La UPF-BSM crea el programa StartLab per donar suport a l’emprenedoria jove

5 Mayo - 2021
StartLab
Júlia Micó y Tomás Lóbez, alumnos del programa StartLab, junto a la directora del EMBA, Susana Domingo, y a la profesora Fátima Vidal, impulsoras de la iniciativa
  • El programa neix amb la voluntat d’acompanyar, assessorar i formar estudiants i alumni que s’inicien en l’emprenedoria.
  • StartLab busca idees innovadores, d’impacte social i alineades amb el benestar planetari i que siguin generadores de llocs de treball.
  • La UPF Barcelona School of Management posa a disposició veus expertes en el sector per ajudar els joves a impulsar les seves iniciatives.

La UPF Barcelona School of Management ha impulsat StartLab, un programa de formació, assessorament i acompanyament per a joves emprenedors. El projecte està dirigit a estudiants i alumni que s’inicien en el món de l’emprenedoria amb iniciatives de caràcter social i compromeses amb el benestar planetari.

L’objectiu del projecte és “fomentar l’emprenedoria i donar suport a les iniciatives amb impacte social”, ha subratllat Susana Domingo, directora de l'EMBA i de l’Àrea d’Estratègia i Emprenedoria de la UPF-BSM i responsable del programa StartLab. “Cerquem idees innovadores, que tinguin oportunitat de mercat i que siguin generadores de llocs de treball”, ha destacat Fàtima Vidal, professora de l’Àrea d’Estratègia i Emprenedoria i també impulsora del programa.

En aquest sentit, es donarà suport a projectes ètics alineats amb la missió i valors de la UPF-BSM, ja que, en paraules de la responsable del programa StartLab  “som una escola de management preocupada pel benestar planetari i que valora l’emprenedoria d’impacte”. “Volem impulsar la gent jove amb inquietuds que vol emprendre per millorar el món que ens envolta”, ha reiterat, al seu torn, Vidal.

Des de la UPF-BSM volem fomentar l'emprenedoria i donar suport a les iniciatives amb impacte social

Oportunitats per teixir una xarxa de contactes

Per dur-ho a terme, les persones emprenedores disposaran d’un punt de trobada físic a la UPF-BSM per treballar en els seus projectes i comptaran amb el suport d’una xarxa de professionals de l’escola que els guiaran, acompanyaran i formaran durant el procés. “En el món de l’emprenedoria la gent és molt solidària i col·laborativa”, ha celebrat Domingo, ja que els projectes seleccionats també podran gaudir de l’assessorament i l’anàlisi d’inversors i emprenedors experts.

Durant l’any en què disposaran d’aquestes eines, les persones seleccionades podran teixir una xarxa de contactes amb l’ecosistema emprenedor de Barcelona a través de l’assistència a esdeveniments com 4YFN o BizBarcelona així com de visites a empreses i institucions del sector.

Cerquem idees innovadores, que tinguin oportunitat de mercat i que siguin generadores de llocs de feina

“L’emprenedoria no la veiem només com una fórmula per crear una empresa, sinó com una manera de veure la vida”, ha reflexionat la directora de l’Àrea d’Estratègia i Emprenedoria, que ha esperonat les persones que es plantegin emprendre a “seguir endavant i no arronsar-se”, i a “no tenir por”.

Júlia Micaló StartLab
Júlia Micaló, emprendedora de LocalProductos, en StartLab

Projectes amb ànima social

Actualment ja hi ha dos projectes que s’estan beneficiant del programa StartLab. D’una banda, l’alumni del Màster en Direcció de Recursos Humans, Júlia Micaló, ha estat seleccionada per impulsar LocalProductos.es, el primer “mercat en línia de l’Estat que permet comprar en comerços locals des de casa”, ha explicat Micaló.

La plataforma recull proveïdors locals, fomenta l’economia de proximitat i dóna suport al comerç detallista en un moment tan complicat com l’actual. “LocalProductos va néixer amb la voluntat d’ajudar els comerços locals a vendre online en un moment d’obligada digitalització”, ha afirmat l’emprenedora.

El projecte, que va sorgir durant el seu període com a estudiant de la UPF-BSM, arriba ara a l’StarLab per seguir evolucionant. “Quin millor lloc que, precisament, on va sorgir la idea, per continuar fent-lo créixer”, celebra Micaló, que conclou: “Estem contents de poder ser en un espai on hi ha projectes amb característiques similars a les nostres i que, sobretot, tenen impacte social”.

Tomás Lóbez, StartLab
Susana Domingo y Tomás Lóbez, emprendedor con Nixi for Children

Precisament amb voluntat d’impacte social s’ha pensat Nixi for Children, una eina de realitat virtual per reduir l’ansietat en les criatures que han de sotmetre’s a una cirurgia, quelcom que deriva en menys complicacions i una millor i més ràpida recuperació. L’emprenedor darrere d’aquesta iniciativa és Tomàs Lóbez, que ja desenvolupa el seu projecte a l’StartLab de la UPF-BSM.

Mitjançant unes ulleres de cartó a les quals es pot vincular el mòbil dels pares, el nen o nena pot explorar –acompanyat d’un personatge d’animació en 3D- la recreació virtual de la sala d’espera o el quiròfan on l’operaran. “Una bona manera d’evitar l’angoixa és que la criatura conegui l’hospital i es familiaritzi amb les sales, les bates i els aparells que veurà perquè el dia de la intervenció l’experiència li resulti el més familiar possible”, ha exposat Lóbez.

L’eina ja s’ha fet servir a l’Hospital Germans Trias i Pujol, del Campus Can Ruti de Badalona, així com en altres hospitals del país. “És un gran honor poder compartir un espai com el de la UPF-BSM, aprofitar l’experiència i coneixement del professorat per fer créixer projectes amb impacte social”, ha sentenciat l’emprenedor.

També et pot interessar