Tot a punt per la segona edició del LABERINT: el festival de cultura de la BSM

8 Mayo - 2019
  • Del 8 al 10 de maig, la UPF Barcelona School of Management et convida a esmorzar amb Òscar Camps, fundador de l'ONG Open Arms, a conversar amb Manuel Vilas, autor d'Ordesa, una de les novel·les més exitoses del 2018, o a ballar amb l'electrònica pop de Bearoid, entre moltes altres activitats.
  • LABERINT és una aposta de la UPF Barcelona School of Management per situar la cultura i les humanitats al centre del projecte educatiu de l'escola

Del 8 al 10 de maig l'edifici Balmes es convertirà en un laberint de propostes. Tres dies dedicats a la cultura amb tallers, converses, conferències, concerts, exposicions, cinema, literatura... El Festival LABERINT convoca escriptors, cineastes, músics, activistes, poetes, economistes o científics, amb l'objectiu de crear un entorn cultural, de coneixement i reflexió a l'escola. Un espai d'intercanvi de coneixement i experiències que concedeixi a tothom la oportunitat de pensar, mirar, narrar, crear i sentir.

La segona edició del festival de cultura de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra es celebrarà durant tres dies farcits d'activitats que giraran entorn a temàtiques com la sostenibilitat, la igualtat, les migracions o l'art. Els matins s'iniciaran amb esmorzars protagonitzats per persones determinades a millorar la societat. Per això tindrem la oportunitat d'esmorzar amb Òscar Camps, creador de la ONG Open Arms, dedicada a salvar les vides dels migrants que ho arrisquen tot al mar per tal d'arribar a Europa fugint de la guerra, la persecució i la pobresa. També esmorzarem amb activistes del moviment ecologista FridaysForFuture, una campanya que ha fet dels divendres el dia de la lluita contra el canvi climàtic i a més, també podrem esmorzar amb la comunicadora cultural Pat Quinteiro, qui forma part del col·lectiu Shesaid.so, una xarxa de dones que busquen revertir les desigualtats dins el sector musical.

A més dels esmorzars, LABERINT oferirà cada dia una classe oberta dedicada a la cultura. La primera es dedicarà al cinema amb dues de les muntadores més rellevants i guardonades del moment: Anna Pffafi Ariadna Ribes, muntadores de pel·lícules com Els dies que vindran, Suc de Síndria, Estiu 1993, Trinta Lumes, Con el Viento, La mort de Lluís XIV, Júlia Ist, i Història de la meva mort entre moltes altres.

La segona classe oberta s'obre a la literatura amb quatre experts que aportaran quatre lectures diferents del clàssic de Nabokov: Lolita. L'última de les classes obertes la conduiran el doctor en comunicació Manel Jiménez i el degà de la UPF Barcelona School of Management, Oriol Amat, on a través de suports multimèdia analitzaran com s'han expressat els moviments socials sorgits els últims 10 anys. A més, els matins del 8 al 9 de maig, el LABERINT sortirà de la UPF Barcelona School of Management per redescobrir Barcelona amb rutes guiades i dissenyades específicament per explorar des del carrer com han evolucionat la migració, els espais públics o les condicions de vida de les dones a la ciutat.

Per últim, la cloenda del festival el dia 10 de maig significarà una celebració de pensar, mirar, narrar, crear i sentir. Manuel Vilas, autor d'un dels llibres més exitosos del 2018, Ordesa, parlarà d'aquesta obra punyent i arriscada. Per últim, Bearoid desplegarà les seves melodies que barregen electrònica, soul i R&B, i que faran ballar a tot aquell que s'acosti a l'escola.

La UPF Barcelona School of Management, escola de postgrau de la Universitat Pompeu Fabra, considera la cultura un acompanyant oportú i necessari en la formació de perfils tan diversos com ho són els estudiants de l'escola. És per això que LABERINT és també una fita en l'experiència formativa dels estudiants, tant per l'enriquiment personal que proporciona, com per la seva capacitat de fomentar la creativitat, l'abstracció i el pensament crític.

En aquesta línia, tots els estudiants de la UPF Barcelona School of Management han rebut un exemplar del llibre Candide ou l'Optimisme, de Voltaire, en una edició pròpia i exclusiva de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra. El Càndid de Voltaire serà present també durant tot el festival, apareixent intermitentment a les activitats creatives.

La Barcelona School of Management aposta per la cultura i l'educació, com a binomi d'èxit. I no en el sentit estricte de la formació, sinó en el sentit més ampli de creixement i enriquiment personal. Tot amb el bon propòsit de fomentar l'obertura de la ment i de comptar amb la cultura i el pensament com a part de l'experiència d'aprenentatge.