Què és un MBA?

9 Septiembre - 2022

Decidir-se a estudiar un MBA no és gaire fàcil. Cursar un Màster en Administració d'Empreses implica temps, esforç i inversió econòmica. Però tots aquells que acaben passant per les aules de les escoles de negocis acaben coincidint: al cap i a la fi, seguir el màster val la pena. I encara més si es té la possibilitat d'escollir l'MBA que més convingui segons la situació personal i professional de cadascú.

Un MBA, Master in Business Administration o Màster en Administració i Direcció d'Empreses, és un programa de postgrau impartit per una escola de negocis, d'entre un i tres anys de durada, que té com a objectius principals que l'estudiant estigui en disposició de desenvolupar-se amb èxit a l'entorn empresarial -sempre competitiu i canviant-, i que sàpiga gestionar una empresa sabent adaptar les seves estratègies a les condicions del mercat i de la competència.

Per exemple, si tens més de tres anys d'experiència i el que vols és fer un salt endavant a la teva carrera professional, o bé iniciar el teu propi negoci, el Full Time MBA de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM), a temps complet, seria el programa idoni per a tu. Si en canvi ja comptes amb més de cinc anys de trajectòria, prefereixes no deixar el teu lloc de treball i aspires a liderar empreses amb una visió global i innovadora, aleshores et recomanem l'Executive MBA (EMBA), en format part time.

alumna del MBA

El Full Time MBA, al detall

Amb l'MBA a temps complet de la UPF-BSM obtindràs una visió estratègica de les principals àrees funcionals d'una companyia, i adquiriràs les habilitats i coneixements necessaris i específics de la direcció d'empreses. Tot i que exigeix dedicació completa, es tracta d'un programa flexible i personalitzat on cada estudiant podrà crear el seu propi itinerari, incorporant continguts sobre àrees de coneixement com ara la innovació, el desenvolupament empresarial, la sostenibilitat, el lideratge i un llarg etcètera.

Desenvolupat al llarg de 13 mesos, el Full Time MBA compta amb un pla d'estudis que inclou matèries obligatòries (dividides en tres mòduls i una setmana a una escola de negocis internacional) i assignatures optatives que s'imparteixen tant en espanyol com en anglès. Durant el programa, els estudiants també hauran d’executar un projecte individual, que s’iniciarà durant les primeres setmanes del màster, i que els acompanyarà al llarg de tot l'MBA.

L'objectiu de tot això és desenvolupar un conjunt de competències i habilitats que edificaran la trajectòria professional dels participants: lideratge, comunicació, cooperació, pensament adaptatiu i crític, presa de decisions i aprenentatge autònom, sempre de manera integrada i transversal.

En què consisteix l’Executive MBA (EMBA)?

Per la seva banda, l'Executive MBA és un programa adreçat a professionals que ja compten amb una àmplia trajectòria professional, i que, sent a temps parcial, permet continuar treballant després de l'admissió al màster. En 18 mesos, l'EMBA et convertirà en un líder global, capaç de transformar les organitzacions, dirigir en entorns d'incertesa i donar respostes noves als reptes que es plantegen tant a les empreses com als seus directius.

Aquest MBA part time de la UPF Barcelona School of Management també compta amb matèries troncals (dividides en quatre mòduls) i optatives (algunes impartides en anglès), a les quals se sumen una setmana intensiva amb un projecte a desenvolupar, un treball de fi de màster, i activitats complementàries com un outdoor training (un cap de setmana de team building), els International Study Trips (estades curtes en destinacions internacionals com ara Londres o Xangai) o l'MBA Challenge (una competició de quatre dies en què es treballarà a un repte real), entre d'altres.

En definitiva, l'Executive MBA combina continguts de base, aquells que es consideren fonamentals per a qualsevol professional que vulgui exercir una funció directiva, amb continguts més específics, que es personalitzen juntament amb la figura clau del mentor, que actuarà com a guia i desafiarà el teu pensament i idees de manera personalitzada, segons les teves competències personals i el teu projecte professional.

Tots dos programes, Full Time MBA i Executive MBA, estan acreditats per l'Association of MBAs (AMBA), l'autoritat imparcial en formació empresarial des de fa més de 50 anys, i consten de diferents sistemes d'avaluació segons l'assignatura: exàmens, treballs en grup, treballs individuals i, finalment, el projecte individual.

alumno del mba upf-bsm

Per què escollir els MBA de la UPF Barcelona School of Management?

Pel que fa al professorat, MBA i Executive MBA estan impartits per professionals directius d'empreses capdavanteres, i acadèmics de reconegut prestigi internacional de la UPF-BSM i del departament d'Economia i Empresa de la UPF. Aquest fet assegura una formació d'alt nivell, que combina aspectes conceptuals amb enfocaments pràctics. La directora acadèmica dels dos programes és la professora Susana Domingo Pérez, senior lecturer de la UPF-BSM.

Amb el seu campus situat al bell mig de Barcelona, enmig de la creativitat i la vida empresarial que respira la ciutat, la Barcelona School of Management compta amb l'acreditació EQUIS, el reconeixement de caràcter institucional més prestigiós per a les escoles de negocis que imparteixen els millors MBA a nivell global, un fet que la situa a l'elit de les business schools i el món de la business administration. A més, està avalada pel rigor i l'excel·lència que caracteritzen la Universitat Pompeu Fabra, la 1ª Universitat Iberoamericana i la 16ª Universitat del món, de les de menys de 50 anys d'història, segons el rànquing Times Higher Education.

Els requisits per aplicar als MBA de la UPF-BSM són senzills. T’animes a fer-ho?