L'MSc in International Business de la UPF-BSM i ESCI-UPF, estret col·laborador de les Nacions Unides

22 Julio - 2021
cerf

El Master of Science de la UPF Barcelona School of Management i ESCI-UPF a través del Servei de Carreres Professionals ofereix als seus estudiants l’oportunitat de realitzar un conveni de pràctiques amb l’Organització de les Nacions Unides (ONU).

“L'MSc in International Business inclou pràctiques curriculars com a element essencial del pla d'estudis. Les pràctiques es consideren una assignatura amb pes acadèmic que cal realitzar per obtenir el títol de màster” explica Mercè Roca, directora acadèmica del Master of Science in International Business de la UPF-BSM i ESCI-UPF.

Els estudiants que són escollits per les Nacions Unides realitzen la seva estada al Central Emergency Response Fund (CERF) on poden aplicar els coneixements adquirits durant el màster i formar part d’equips multidisciplinaris integrats per persones d’arreu del món. Segons Mads Frandsen, Head, Central Emergency Response Fund's (CERF): “Els estudiants en pràctiques de la UPF-BSM aporten valor a l’equip CERF i tenen l’oportunitat de formar part de processos i línies de treball beneficioses per al seu creixement a l’hora d’iniciar-se al món laboral”.

“Els estudiants en pràctiques de la UPF-BSM aporten valor a l’equip CERF" explica Mads Frandsen, Head, Central Emergency Response Fund's (CERF).

Michael Tobia, alumni de la primera edició del MSCIB, va realitzar la seva estada en pràctiques a la seu que Nacions Unides té a Nova Deli (Índia):  “Va ser una molt bona experiència on, a més d’estar treballant a l’oficina del sud i sud-est asiàtic  ESCAP, vaig poder fer-ho en una ciutat com Nova Deli. Per a mi, que sóc de Nova York, va ser una experiència molt gratificant que repetiria sense cap mena de dubte”.

Tot i la situació de pandèmia mundial a causa de la Covid-19, els estudiants han pogut continuar realitzant pràctiques professionals a les Nacions Unides en format remot gràcies, també, a la gestió del Servei de Carreres Professionals de la UPF-BSM. “Buscar una oportunitat professional és un moment molt emocionant, una ocasió per fer créixer el perfil professional i trobar el repte que ajudi a desenvolupar moltes de les habilitats necessàries per al futur professional dels estudiants” explica Montse Ontiveros, Careers Advisor al Servei de Carreres Professionals UPF-BSM.

Sebastian Meijer, alumni del MSCIB de l’edició de 2019  i Aanandita Ticku, alumni del MSCIB de l’edició de 2020,  han estat els darrers estudiants a formar part de l’equip del CERF. “Vam poder oferir a Sebastian Meijer una posició de consultor durant sis mesos més després d’acabar el conveni de pràctiques i actualment estem identificant com seguir col·laborant” expressa Mads Frandsen des del CERF de les Nacions Unides.

Per a Aanandita Ticku, que va acabar la seva experiència el passat mes de maig, la valoració és positiva: “Ja he realitzat cinc entrevistes per poder començar a treballar en allò que m’agrada i agraeixo el coneixement que m’han aportat les pràctiques al CERF de les Nacions Unides”. A més, afegeix: “mantinc el contacte amb l’equip de treball que no dubta en ajudar-me i recomanar el meu perfil professional a altres organitzacions”.

"Ja he realitzat cinc entrevistes per poder començar a treballar en allò que m’agrada i agraeixo el coneixement que m’han aportat les pràctiques al CERF de les Nacions Unides" explica l'alumni del MSCIB Aanandita Ticku.

El Master of Science in International Business començarà la 10a edició aquest setembre donant la benvinguda a persones d’arreu del món, procedents de diferents àmbits i amb un entorn multicultural que ajuda a la creació d’un grup internacional amb riquesa a l’hora de comunicar-se, treballar i desenvolupar negocis a escala mundial.

Central Emergency Response Fund's (CERF) de l’ONU

El Central Emergency Response Fund’s de l’Organització de les Nacions Unides és una de les maneres més ràpides i efectives de garantir que l’assistència humanitària necessària amb urgència arribi a les persones que es troben en una situació de vulnerabilitat extrema. Establert per l’Assemblea General de les Nacions Unides al 2005 com a fons mundial de resposta a les emergències de les Nacions Unides, el CERF permet als assistents humanitaris prestar assistència per salvar vides allà on siguin les crisis.

Com a facilitador essencial de l’acció humanitària mundial, la finestra de resposta ràpida del CERF permet als equips de cada país iniciar immediatament els esforços de salvaments en una resposta coordinada i prioritzada quan sorgeix una nova situació d’emergència. La finestra CERF per a Situacions d’Emergència Insuficient ajuda a ampliar i mantenir operacions de salvament prolongades per evitar buits crítics quan no hi ha cap altre finançament disponible.