Missatge del Degà a la Comunitat Universitària

1 Abril - 2020

Oriol Amat

Degà de la UPF Barcelona School of Management i Catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat a la Universitat Pompeu Fabra

Estimats estudiants, personal docent i personal de gestió,

Primer de tot vull desitjar-vos que tots vosaltres i els vostres éssers estimats estigueu bé de salut, i en cas que així no sigui, que la situació evolucioni el millor possible. En aquests moments, la salut és prioritària per a tothom, i d'aquí molts dels esforços que estem fent.

Per a la UPF Barcelona School of Management, annexa a aquesta preocupació, el més important ara és garantir la continuïtat de les activitats docents, una fita que hem anat aconseguint des de l'esclat de la crisi del coronavirus, gràcies a l'esforç d'un equip humà i tècnic de la casa i a un alumnat molt preparat i de gran qualitat humana. Tots vosaltres ho heu fet possible i en això seguim. Moltes gràcies a tots per la vostra feina –molta i molt ben feta–, que aquests dies ha donat continuïtat a la docència i a les mil i una gestions quotidianes, ara en remot.

Com sabeu, la Universitat Pompeu Fabra ha previst organitzar tota la docència de l'últim trimestre d'aquest curs en format no presencial. Nosaltres, per tant, ja ho fem, però igualment vull que tingueu present que en cas que la situació motivada per la crisi sanitària canviés abans d'acabar el curs, tornaríem al format de classes presencials.

Igualment, i sobretot pensant en programes que comptin amb alumnes d'altres indrets que hagin pogut marxar al seu país i que per algun motiu no poguessin tornar a Barcelona durant el que resta de curs, us volia transmetre un altre missatge clau: si recuperem el format presencial, des de l'Escola estudiaríem com facilitar el desenvolupament del programa a distància per poder finalitzar-lo.

Tenim clar que, especialment en aquest context convuls per causes totalment alienes a tots nosaltres, hem d'estalviar el màxim possible de patiment i de trasbals als nostres alumnes. I així ho farem en tot allò que ens sigui possible. Confieu-hi.

Seguim en contacte per totes les vies que ens posa a mà la tecnologia. Gràcies a tots per la vostra capacitat d'adaptació, pel vostre immens esforç i per la col·laboració que esteu demostrant, factors cabdals en moments difícils com el present. El que esteu fent anima molt i a més, de tot plegat, segur, n'aprendrem.

Una abraçada,

Oriol Amat