El Màster en Edició, present a la Fira del llibre de Frankfurt

2 Noviembre - 2016

fira llibre FranckfurtLa 68 edició de la Fira del Llibre de Frankfurt, la principal cita del món editorial, va rebre aquest any un lleuger augment de visitants en comparació amb l'any passat. Prop de 278.000 persones, segons dades de l'organització, es van acostar al major aparador literari del món, en què durant cinc dies es van donar cita prop de 7.000 expositors provinents d'uns 100 països i més d'un miler d'autors. La fira de Frankfurt, que data de fa més de 500 anys, és la fira comercial més gran del món i el sector editorial va aprofitar l'ocasió per criticar Turquia pel seu control sobre la llibertat d'expressió.

El Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management no va faltar a l'esdeveniment de la mà del seu creador i director, Javier Aparicio Maydeu. 'A més aquest és el primer any que el Màster en Edició ha proporcionat als seus estudiants, en el marc del nou conveni entre el màster i el Gremi d'Editors de Catalunya, l'oportunitat d'assistir un dia, al costat dels agremiats, a la Fira del Llibre de Frankfurt. D'aquesta manera, consolidem la relació del Màster amb el Gremi, que a més ha fet possible l'organització del fòrum Edita Barcelona', ressalta Aparicio.

El Màster, que ha assolit la seva 22a edició, desitja mantenir els seus vincles de fa anys amb la Frankfurter Buchmesse, així com amb els grans editors estrangers com Feltrinelli o Gallimard, que col·laboren amb el Màster.

D'aquesta 68 edició, Aparicio destaca la recerca de la ficció de mirada femenina, l'auge de la literatura infantil i juvenil i les distincions entre etiquetes de nínxols o gèneres que se segueixen difuminant. 'Hi ha cert optimisme en una recuperació del sector i ganes, per part dels editors, d'arriscar novament', afirma.

Tampoc li ha passat per alt que Barcelona ha volgut tenir una presència especialment significativa per promocionar-se. 'L'Ajuntament conjuntament amb la Generalitat, el Gremi i l'Institut Ramon Llull guanyen visibilitat i aquest any es va presentar, a més, el logotip i el programa de Bologna 2017, la fira del llibre infantil i juvenil en la qual Catalunya és el país convidat'.

Pel que fa a les noves tecnologies, Aparicio considera que la fira no li ha donat un protagonisme especial aquest any tot i l'avanç imparable d'aspectes com la realitat augmentada o l'ús d'algoritmes per a la predictibilitat de les tendències editorials que ja són una realitat i a les que el Màster ja va dedicar la seva clausura el curs anterior.