Màrqueting esportiu: el cas de Nike i les botes de CR7 davant del clàssic

24 Octubre - 2014

'No és casual que Cristiano Ronaldo decideixi estrenar les Nike Mercurial Superfly CR7 aquest dissabte en el clàssic contra el FC Barcelona. és una acció clara i evident de màrqueting esportiu', explica Carles Murillo, catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra i director acadèmic del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management.

La importància de l'esport com a sector econòmic està augmentant a un ritme trepidant, en paral·lel al creixement de la pràctica esportiva a la societat i al consum d'espectacles esportius. 'L'esport a Catalunya representa ja el 2,1% del PIB, el que sens dubte li fa mereixedor de ser considerat com a sector econòmic'. D'aquí, la vinculació cada vegada més gran entre esport i món dels negocis i comercialització empresarial. 'Les empreses veuen en el màrqueting esportiu una oportunitat excel·lent de comunicació i valor afegit i els clubs i esportistes, especialment els d'èlit, un nou mitjà de finançament', afirma Murillo.

Existeixen diferents tipus de Màrqueting esportiu:

El màrqueting d'esdeveniments i entitats esportives. Es busca generar ingressos a través del desenvolupament i l'explotació dels principals actius de l'esdeveniment o entitat: marca, estadi, instal·lacions, campionats i esportistes.

El màrqueting de marques o productes: En aquest cas les empreses i les marques es relacionen amb el món de l'esport perquè els seus productes o serveis s'associïn als valors intrínsecs de l'esport.

El màrqueting d'esportistes: Existeixen diferents models: la imatge de l'esportista és explotada pel club o una marca específica o bé cada esportista gestiona la seva pròpia imatge. En aquest cas, les marques pretenen a través de les 'celebrities' augmentar el nivell de fidelitat.

'El que ha fet Nike és anar més enllà i aprofitar la finestra oberta al món que suposa el clàssic entre el FC Barcelona i el Reial Madrid que serà vist per milions de persones per presentar el nou model i fer-ho a través d'un dels jugadors amb major seguiment com és Cristiano Ronaldo. Sens dubte, una bona estratègia de màrqueting esportiu', conclou Murillo.