La UPF Barcelona School of Management participa en la VII Marató de l’Energia

26 Enero - 2022
Marató Energia UPF-BSM
  • Durant el mes de febrer la comunitat UPF-BSM s’embarca en el projecte per reduir el consum d’electricitat i d’aigua, retallar emissions i visibilitzar la pobresa energètica

Un dels objectius de la UPF Barcelona School of Management (UPF-BSM) és vetllar pel benestar planetari en el nostre dia a dia. Fa anys que l'escola treballa perquè el nostre edifici sigui el més sostenible possible, però sempre es pot millorar. Per això, enguany a la UPF-BSM ens hem adherit al projecte de La Marató de l’Energia per l’estalvi energètic impulsada per l'Institut Català d'Energia.

La Marató de l’Energia és una campanya de sensibilització i bones pràctiques en l’ús i el consum de l’energia als edificis i equipaments públics, que té com objectiu aconseguir estalvi d’energia i destinar l’estalvi econòmic derivat a accions contra la pobresa energètica.

Aquesta iniciativa es durà a terme al mes de febrer, conjuntament amb altres institucions públiques i privades, entre les quals hi ha 18 edificis i equipaments públics de la Generalitat de Catalunya.

Un mes i quatre àmbits d’acció

Durant tot el mes de febrer s'impulsaran accions que impliquin la reducció de la demanda energètica i d’aigua, promocionant la mobilitat sostenible i la reducció d’emissions. Al llarg de quatre setmanes tota la comunitat UPF-BSM s’implicarà en aquesta iniciativa.

La primera setmana està centrada en electricitat, la segona en climatització, la tercera en aigua i la darrera en emissions.

1. Durant la primera setmana de febrer l’objectiu serà tenir en compte accions com ara apagar llums i ordinadors si no es fan servir, evitar que els aparells electrònics carregats segueixin endollats o fer salut emprant les escales en comptes de l’ascensor.
  2. La setmana centrada en climatització animarà tothom a tenir en compte aspectes com l’aïllament, programar la temperatura adequada a l’època de l’any, per tal d’aprofitar al màxim l’energia de la calefacció.
  3. La tercera setmana conscienciarà sobre el gran recurs escàs que és l’aigua: només un 3% de l’aigua del planeta és dolça i menys d’un 1% és pot aprofitar per al consum humà.
  4. La darrera setmana se centrarà en l’aposta per les energies renovables i la pràctica de la mobilitat sostenible.