Lolita Bosch a InspiraSo: 'La literatura pot ser útil per fer un món millor'

5 Junio - 2019

Lolita Bosch és una de les escriptores catalanes més prolífiques. Afincada a Mèxic, ha publicat 83 llibres en 14 anys i ha participat en tantes causes i conflictes socials com ha pogut. En paraules de Carlota Torrents, agent literària i sots directora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management-Universitat Pompeu Fabra: 'mantenir l'activisme i a la vegada escriure i ajudar a la gent que vol escriure és molt difícil. S'ha de tenir molta disciplina'. Lolita Bosch va participar en el cicle gratuït de xerrades i música organitzat per la UPF Barcelona School of Management i Hepburn Cafè que es celebra el primer dilluns de cada mes. Va venir, no per parlar de literatura, sinó per donar una lliçó magistral en drets i valors humans, en empatia, solidaritat i defensa de les víctimes de conflictes com la pobresa extrema, l'exclusió i la guerra.

De la seva experiència amb les víctimes de la guerra de Mèxic, ha après que la literatura pot servir per ajudar, per fer un món millor. 'La literatura mira l'altre com si fos únic i extraordinari; l'intenta entendre. I precisament és el que totes les víctimes de la violència que he conegut intenten fer: volen que algú les entengui. Gràcies a la literatura som capaços d'entendre molta gent amb la qual no conviuríem mai, gent que no ens interessa, però l'hem llegit. I això genera una empatia i una necessitat d'entendre l'altre i d'interpretar-lo'.

A més d'escriure les seves històries (la dels nens a Palestina, les dones maltractades de Dubai, els migrants en pasteres, les famílies amb morts o desapareguts a Mèxic, etc.), Lolita Bosch ha desenvolupat un mètode literari per empoderar les víctimes de la violència i ajudar-les a explicar la seva història. 'Jo crec que la literatura és el camí correcte per un món en pau'.

La xerrada de Lolita Bosch va donar pas a la música de Ual·la, que van oferir als assistents un concert-espectacle sorprenent, fresc i carregat d'humor. Tot això acompanyat del servei de bar de Hepburn Cafè i la música de la DJ PJ_Maite. Un tancament de luxe que va emocionar el públic i el va deixar amb ganes de més.

L'InspiraSo de la UPF Barcelona School of Management i Hepburn Cafè s'atura ara per l'estiu però tornarà els primers dilluns de cada mes amb l'inici del nou curs acadèmic a la UPF Barcelona School of Management.

Pots veure la galeria de fotos de l'InspiraSo aquí.